عبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان پیش از وقت است

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت افغانستان

رییس اجراییه حکومت افغانستان می گوید، خروج نیروهای غربی از افغانستان پیش از وقت است.

عبدالله عبدالله این مطلب را در مصاحبه با نشریه سندی تایمز بیان کرده گفته است که قوای افغان در ادامهء مبارزه شان علیه مخالفین هنوز به حمایت هوایی بین المللی نیاز دارند.

آقای عبدالله در ادامه صحبت خود گفت، خروج همهء نیرو های محاربوی ناتو تا پایان این ماه از افغانستان، قبل از وقت است.

او گفت:

"ما دو سال قبل 150 هزار نیروی بین المللی، جیت های جنگی و هلیکوپتر ها در افغانستان داشتیم، در حالیکه در ظرف دو ماه آینده این رقم به 12هزار عسکر کاهش می یابد."

عبدالله افزود، نیرو های افغان برای حمایت هوایی جهت تخلیه و انتقال اجساد کشته شده ها و زخمی ها از میدان جنگ، به کمک استخباراتی، جیت ها و هیلکوپترها، ضرورت دارند.

قبل از این یک جنرال بریتانیایی به سندی تایمز گفته بود، انتظار می رود که در سال آینده عساکر بیشتر و طیاره های جیت به افغانستان فرستاده شود.

اما دفتر دیوید کامیرون صدراعظم بریتانیا به سایر کشورها سفارش کرده که کمک های هوایی را به افغانستان فراهم کنند.

گزارش سندی تایمز از قول مقامات می نویسد که می گویند، بریتانیا اعزام طیارات جنگی و ترانسپورتی را به افغانستان در پلان ندارد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان روز پنجشنبه در کنفرانس لندن از خروج نیرو های محاربوی بین المللی بعد از سیزده سال جنگ در افغانستان، استقبال کرد.

آقای غنی پس از موافقت با عبدالله عبدالله در ماه سپتمبر روی تشکیل حکومت وحدت ملی وعده داد که حکومت اش با تقویت اقتصاد و ریشه کن ساختن فساد اداری، یک افغانستان متکی به خود را ایجاد کرده و وابستگی به کمک های خارجی را کاهش می دهد.

رییس اجراییه افغانستان، به سندی تایمز گفت، امسال در خصومت ها بین حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان و رهبران غربی وقتی زیادی از دست رفت.