گروه تندرو (IS) پنج مرد را به اتهام بدحجابی خانم هایشان، اعدام کرد

جنگجویان گروه تندرو دولت اسلامی (IS)که کنترول برخی مناطق عراق و سوریه را بدست دارند، در منطقهء الموتانا (Al-Muthanna) در شهر موصل پنج مرد عراقی را اعدام کردند.

براساس گزارس رادیو ساوا (Sawa) این مردان به اتهام اینکه خانم هایشان حجاب امر شده توسط گروهء تندرو دولت اسلامی را مراعات نکرده اند به تاریخ 12 جنوری در شهر موصل در محضر عام اعدام شدند.

همچنان گزارش داده می شود که پولیس شرعی گروهء تندرو دولت اسلامی که به نام حسبه (Hisbah) یاد می شود با افراز پوسته های کنترولی و ایجاد موانع در سرک های شهر موصل عراق و سایر مناطق تحت تسلط این گروهء تندرو حجاب زنان را کنترول می کنند.

در شهر رقه که پایتخت نام نهاد گروهء تندرو دولت اسلامی (IS) محسوب می شود نیز کنترول حجاب امر شده توسط این گروه بطور خیلی شدید آن جریان دارد.

این در حالیست که منابع خبری کردها گزارش می دهند که در شهر موصل عراق جنگجویان گروه تندرو دولت اسلامی (IS) تدابیر امنیتی را خیلی شدید ساخته، جوانان باشندهء آن شهر را بطور جبری به خدمات امنیتی شهر گماشته و به خطوط مقدم جبهه جنگ اعزام می کنند.

منبع خبری روداو (Rudaw) کردها از قول یک منبع که از افشای نامش خودداری کرده است گزارش می دهد که ده ها مرد مسلح در سرک های موصل موترها و عابران را کنترول و تلاشی می کنند.

یک مقام تعلیم و تربیهء شهر موصل می گوید که جنگجویان مربوط به گروه تندرو دولت اسلامی (IS) برای جلب جبری شاگردان به صفوف شان به یک مکتب در آن شهر هجوم برده اند.

از تشدید سرکوب ها در شهر موصل در حالی گزارش داده می شود که ایالات متحدهء امریکا اعلان کرده است که روز سه شنبه سه حملهء هوایی تازه را بر مواضع جنگجویان گروهء تندرو دولت اسلامی (IS) در مناطق مختلف شهر موصل انجام داده است.

سایت انترنتی وزارت دفاع ایالات متحدهء امریکا گزارش می دهد که این حملات هوایی یک قطعهء تکتیکی، دو سنگر مستحکم، یک موضع ماشیندار ثقیل، دو موضع هاوان، یک واسطهء زرهدار و یک تراکتور مخصوص کندن کاری را مورد هدف قرار داده است.

این در حالیست که گروه تندرو دولت اسلامی (IS) تلاش می کند تا از طریق تبلیغات وانمود سازد که وضعیت در شهر موصل عراق کاملاً آرام بوده و زنده گی در آن بطور عادی جریان دارد.

Your browser doesn’t support HTML5

گروه تندرو (IS) پنج مرد را به اتهام بدحجابی خانم هایشان، اعدام کرد