اوباما از همکاری هند در مبارزه با تروریزم ستایش کرد

رییس جمهوری ایالات متحدهء امریکا امروز با صدراعظم هند در یک نشست خبری مشترک در دهلی جدید حضور یافته، از همکاری این کشور در مبارزه با تروریزم ابراز امتنان کرد.

بارک اوباما گفت که در دیدارش با نریندرا مودی در مورد ادامهء همکاری دو کشور در تامین امنیت در افغانستان، صحبت کرده است.

وی افزود:

"من از صدراعظم هند ابراز سپاس می کنم که کشورش در مبارزه با تروریزم یک همکار قوی بوده و یکبار دیگر تذکر می دهم که با وجود اینکه ماموریت جنگی امریکا در افغانستان پایان یافته، ما شرکای قوی و با اعتبار برای مردم این کشور باقی خواهیم ماند. مردم افغانستان طی سالیان متمادی از کمک های سخاوت مندانهء هند، مستفید شده اند."

نریندرا مودی صدراعظم هند در این کنفرانس خبری از پیشرفت در گفتگو ها در بارهء تقویت سطح همکاری های دفاعی بین هند و امریکا نیز خبر داد.

صدراعظم هند گفت، برای تامین امنیت بهتر منطقه با رییس جمهور اوباما در مورد برقراری تماس تلیفونی یا هات لاین بین قصر سفید و دفتر صدراعظم هند، موافقه کرده است.

نریندرا مودی اضافه کرد:

"امروز ما از ارزش های مشترک دو دیموکراسی بزرگ جهان، تجلیل به عمل می آوریم. من امروز اولین رییس جمهور امریکا را با خود دارم که در دوران ریاست جمهوری اش دوبار به هند سفر کرده است. این خود نمایانگر پیشرفت در روابط بین دو کشور است."

این در حالیست که رییس جمهور بارک اوباما قبل از سفر به هند، به پاکستان هشدار داده بود که مبارزه با تروریزم را جدی بپندارد.

رییس جمهور امریکا گفت، پاکستان در این عرصه از کشور رقیب اش هند، عقب مانده است.