"دولت برای رهایی 31 مسافر ربوده شده اقدامات جدی نکرده است"

اعضای حزب کار و توسعه، حکومت افغانستان را متهم می کنند که برای رهایی سی و یک مسافر ربوده شده در ولایت زابل اقدامات جدی نکرده است.

در حالی که تلاش ها و درخواست ها برای رهایی سی و یک مسافر ربوده شده همه روزه بیشتر می شود، حزب کار و توسعه، حکومت را به بی توجهی متهم می سازد.

بعضی اعضای این حزب که روز شنبه در مقابل ولسی جرگه تجمع کرده بودند، از دولت خواستند تا در این مورد بی تفاوت نبوده، اقدامات جدی را انجام دهد.

ذوالفقار امید رییس این حزب به خبرنگاران گفت، حکومت باید برای رهایی سی و یک مسافر، یک هیئت را تعیین کند و با فامیل های مسافرین ربوده شده غم شریکی کند:

" ما خواهان رهایی هر چه عاجل 31 تن عزیز هزاره مسافر بی گناه می باشیم تا هنوز هیئت یا کمیسیون رسمی توظیف نشده که این فاجعه ملی را دنبال کند."

آقای امید همچنان می گوید، اگر دولت به این مساله توجه نکند، اعتصاب غذایی را آغاز خواهند کرد.

تقریبأ بیست روز پیش 31 مسافر زمانیکه از هرات به طرف کابل می آمدند، در ولسوالی شاجوی زابل از سوی افراد مسلح نقاب پوش از موتر پایان آورده شده و به یک جای نامعلوم برده شدند.

گفته شده است که تمامی مسافرین ربوده شده کارگر بوده و تازه از ایران به هرات آمده و می خواستند که به کابل بیایند.

این در حالیست که دولت چندین بار گفته است که تلاش ها برای نجات افراد گرفتار شده جریان دارد.

عطا جان حق بیان رییس شورای ولایتی زابل روز شنبه به رادیو آزادی گفت، نیروهای امنیتی، بزرگان قومی و مسوولان منطقه به نوبه خود برای نجات افراد ربوده شده تلاش نموده اند، اما تا به حال به کدام نتیجه نرسیده اند:

"والی زابل، شورای عالی صلح و شورای ولایتی همه تلاش های زیاد نمودند سه الی چهار شب ما در ولسوالی شاه جوی گذارندیم و جرگه داشتیم اما نتیجه نداد بعداً مقامات نظامی نیز به وقت زمان عملیات را آغاز نمودند و عملیات خوب به بیش رفت اما مشکل این جاست که جای آنها را کسی تثبیت کرده نمی تواند و ما با معلومات آنها هماهنگی نداشتیم و با آنها در تماس نبودیم."

آقای حق بیان می گوید، این افراد تا هنوز زنده هستند و روز شنبه هم یک جرگه در غزنی شده بود.

با در نظرداشت نا امنی در شاهراه های کشور شاید این آخرین حادثه نباشد.

کارشناسان تاکید می کنند که حکومت باید این مساله را عادی نگیرد، بلکه برای نجات افراد ربوده شده از تمامی امکانات اش استفاده کند.

نگین جهان آرأ