بانکی مون کمپ "یرموک" را عمیق ترین طبقهء جهنم خواند

قبل از آغاز بحران در سوریه در کمپ "یرموک" که بعد از جنگ سال 1948 میلادی ایجاد شده است، حدود 160 هزار مهاجر فلسطینی زنده گی می کردند. اکنون در این کمپ حدود 18 هزار تن بودوباش دارند.

در هفتهء که گذشت شورشیان گروهء دولت اسلامی بر این کمپ حمله برده، بخش زیاد آن را اشغال کردند.

سازمان عفو بین الملل می گوید، از هفتهء که گذشت تا اکنون حداقل 18 مهاجرفلسطینی توسط شورشیان گروهء دولت اسلامی در کمپ یرموک کشته شده اند.

بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد هوشدار داده است که با استقرار نیروهای سوریه در خارج و موجودیت شورشیان داعش در داخل کمپ، هزاران تنی که در این کمپ گیر مانده اند، در برابر تیغ دولبه قرار گرفته اند.

بان کی مون با ابراز اینکه نمی توان ایستاد و قتل عام را مشاهده کرد، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل متحد در نیویارک گفت:

"در وحشت موجود در سوریه، کمپ یرموک عمیق ترین طبقهء جهنم است. بعد از دوسال محاصره بیرحمانه، اینک حدود 18 هزار فلسطینی و سوریایی توسط داعش (IS) و دیگر شورشیان تندرو به گروگان گرفته شده اند. یک کمپ مهاجرین در حالت شبیه شدن به اردوگاه مرگ قرار دارد."

سازمان صلیب سرخ بین المللی خواستار دسترسی فوری به فلسطینی های ملکی شده است که در کمپ یرموک در نزدیک شهر دمشق گیر مانده اند.

سازمان صلیب سرخ بین المللی می گوید، با گذشت هرروز نیاز به مساعدت های بشری در کمپ یرموک افزایش می یابد که در جریان منازعهء چهارساله و قطع ارتباط با مساعدت از خارج، شدیداً صدمه دیده است.

گروپ های حقوق بشر هوشدار داده اند که نیروهای حکومت سوریه با استفاده نادرست از بمب های بیرلی ضد حملات شان را تشدید بخشیده اند که این خود امکان افزایش تلفات بیشتر ملکی را در قبال دارد.

نیروهای مسلح فلسطین نیز در این کمپ برای به عقب زدن شورشیان گروهء دولت اسلامی می جنگنند.

حسیبه حج صحراوی (Hassiba Hadj Sahraoui) از سازمان عفو بین الملل می گوید، برای افراد ملکی که در کمپ یرموک گیر مانده اند بعد از دوسال محاصره توسط نیروهای دولتی سوریه و اینک هراس از مرمی، انفجارات و حملات، زنده گی یک تلاش دردناک برای بقاست.

Your browser doesn’t support HTML5

بانکی مون کمپ "یرموک" را عمیق ترین طبقهء جهنم خواند