صدراعظم اسراییل، رژیم ایران را به آلمان نازی شبیه دانست

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل می گوید، دنیا از سیاست تجاوزگرانهء ایران در شرق میانه طوری چشم پوشی می کند که زمانی از آلمان نازی چشم پوشی کرده بود.

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه در شهر بیت المقدس در مراسم یادبود از هالوکاست یا قتل عام یهودان توسط آلمان نازی، اظهارداشت:

"همانطوریکه نازی ها تلاش کرده بودند، تمدن را ازبین ببرند و عجله داشتند، یهودان را محو کنند، ایران هم برای برتریت در منطقه تلاش می کند و طوریکه اعلان کرده است، هدف از بین بردن دولت اسراییل را دارد."

صدراعظم اسراییل یک بار دیگر به موافقتنامهء پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در مورد برنامهء اتمی تهران اشاره کرد که توافق ابتدایی در مورد آن به تاریخ دوم اپریل در شهر لوزان سویس حاصل شد و قرار است توافقنامهء نهایی الی 30 جون سال جاری میلادی امضا شود.

براساس این توافقنامه برنامهء اتمی ایران محدود خواهد شد و در بدل آن تحریم های وضع شده بین المللی بر این کشور، کاهش می یابد.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل با اعتراض براین توافق، گفت:

"این موافقهء بد که با ایران می شود به معنی آنست که از درس های تاریخ چیزی آموخته نشده و غرب از سیاست تجاوزگرانهء ایران، چشم پوشی می کند."

جان کری وزیر خارجهء ایالات متحدهء امریکا روز چهارشنبه گفت که ادارهء رییس جمهور اوباما مصمم است که با ایران توافق کند تا جهان اندکی مصوون تر شود.

از جانب دیگر چهاردهم اپریل کمیتهء روابط خارجی مجلس سنای امریکا با اکثریت آرا لایحهء را تصویب کرد که براساس آن کانگرس این کشور باید توافقنامه در مورد برنامهء اتمی ایران را دوباره بررسی کند.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل با تاکید گفته است که وی باور دارد که این توافقنامه ایران را از ساختن اسلحهء اتمی منصرف نخواهد ساخت.

اما ایران با تاکید اتهام تلاش برای دستیابی به اسلحهء اتمی را رد می کرده، می گوید که فعالیت های هستوی این کشور برای دستیابی به انرژی اتمی صورت می گیرد.

Your browser doesn’t support HTML5

صدراعظم اسراییل، رژیم ایران را به آلمان نازی شبیه دانست