عراق: بزرگترین مرکز تولید موتر های بمب گذاری شده داعش به خاک یکسان شد

در نتیجه یک حمله هوایی بر شهر حویجه عراق، بزرگترین مرکز تولید موتر های بمب گذاری شده مربوط به گروه تندرو دولت اسلامی به خاک یکسان شده است.

گفته میشود که در این حمله تلفات زیاد نیز به این گروه وارد شده است.

صدای انفجاری هایکه در نتیجه حمله در این فابریکه رخ داد، حتی تا شهر کرکوک که در فاصله 55 کیلومتری شهر حویجه قرار دارد شنیده شده است.

مقامات عراقی می گویند، این حمله هوایی توسط ائتلاف تحت رهبری امریکا انجام شده است.

خبر گزاری فرانس پرس به نقل از یک دگروال نیرو های عراقی خبر داده که گفته است، این فابریکه که در آن تانکها، موترهای هوموی و زره پوش و مقدار زیاد مواد انفجاری ذخیره شده بود، بزرگترین دیپوی گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه به شمار میرفت.

محمد خلیل الجبوری معاون کمیسیون امنیتی شهر کرکوک با تایید وقوع این حمله که روز گذشته صورت گرفته گفته است، در این حمله یک تعداد اعضای گروه دولت اسلامی و افراد ملکی نیز کشته و زخمی شده اند، اما وی در مورد ارقام دقیق کشته و زخمی شدگان این رویداد معلومات ارائه نکرده است.

ائتلاف به رهبری ایالات متحده امریکا با نشر یک اعلامیه لیست از حملات را که در 24 ساعت گذشته بالای عراق و سوریه انجام داده اند نشر کرده است.

در این اعلامیه آمده است که یک فابریکه موتر های بمب گذاری شده مربوط به گروه تندرو دولت اسلامی در شهر هویجه عراق هدف قرار گرفته است اما جزیات بیشتر در مورد ارائه نشده است.

تلویزیون الجزیزه از کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی ائتلاف امریکا بالای شهر هویجه خبر داده است.

به گفتهء منبع 70 غیر نظامی در این حمله کشته شده اند.

این حمله در حالی صورت گرفت که وزیران حدود بیست کشور شرق میانه و غرب دوشنبه گذشته در پاریس روی ادامه مبارزه مشترک علیه گروه دولت اسلامی تأکید کردند.

از سوی دیگر نماینده خاص امریکا در ائتلاف تحت رهبری آنکشورعلیه گروه شورشی دولت اسلامی گفته است که داعش یک تهدید جهانی است.

جنرال جان آلن در سخنرانی روز چهارشنبه اش در اجلاس مشترک امریکا و جهان اسلام در دوحه پایتخت قطر گفت، شاید یک نسل زمان گیرد تا مفکوره گروه شورشی دولت اسلامی نابود شود.

وی همچنان افزود:

" در حال حاضر ما با شریک ساختن اطلاعات تلاش داریم تا از دسترسی داعش به سیستم مالی جهانی جلوگیری نمایم. ما همچنان در حال افشا کردن حمایت کننده های این گروه در عراق و خارج از آن کشور هستیم. "

به گفته این جنرال ارشد امریکایی، ائتلاف تحت رهبری کشورش، جنگویان گروه دولت اسلامی را در چند منطقه عراق شکست داده و این گروه، بیست و پنج درصد از مناطقی را که قبلاً در کنترول داشت، از دست داده است.