رهبر شاخهء یمنی شبکه تروریستی القاعده کشته شد

ناصر الوحیشی

خالد باطرفی یک عضو ارشد شاخهء القاعده در یمن گفت، ناصر الوحیشی همراه با دو تن از اعضای دیگر این شبکه در نتیجهء حمله طیارهء بی پیلوت امریکایی کشته شد.

خالد با طرفی اظهار می دارد که اعضای این گروه در یمن باهم ملاقات کرده، قاسم الریمی را به عوض ناصر الوحیشی تعیین کردند.

الوحیشی را که زمانی با اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده خیلی نزدیک بود، بنام رهبر درجه دوم شبکه تروریستی القاعده نیز می نام اند.

این رهبر القاعده در یمن در عقب طرح حملات زیاد بر امریکا به شمول تلاش برای انفجار خط هوایی تجارتی امریکا در کرسمیس سال 2009 میلادی بود.

قبل از این، شبکه تلویزون سی ان ان از دو مقام امنیتی یمن نقل کرده که می گویند، الوحیشی روز جمعه در منطقه حضرموت کشته شده است.

خبرگزاری دی پی ای آلمان گفت که حمله در شهر موکلا در جنوب - شرق یمن رخ داد.

طرفداران گروه القاعده نیز در صفحه تیوتر شان نوشته اند که رهبر القاعده در یمن کشته شده و این موضوع از سوی رسانه های یمنی نیز به نشر رسیده است.

حکومت امریکا به خاطر معلومات که منجر به دستگیری و یا کشته شدن الوحیشی می شد، 10 میلیون دالر پاداش تعیین کرده بود.

ناصر الوحیشی این دستیار نزدیک به رهبر پیشین القاعده اسامه بن لادن، در اواخر سال 1990 میلادی وارد کمپ آموزشی الفاروق مربوط به این گروه در افغانستان شد.

الوحیشی در سال 2002 میلادی از افغانستان به ایران فرار کرد و در آنجا دستگیر شده، بعداً در سال 2006 میلادی با 22 زندانی دیگر از راه یک تونل از زندان فرار نمود. او در سال 2007 میلادی به حیث رهبر القاعده در یمن تعیین شد.

شاخه یمنی گروه تروریستی القاعده مسوولیت حملهء مرگبار ماه جنوری امسال بر مجله طنزی شالری ابدو فرانسه را به عهده گرفت که در نتیجه آن 12 نفر کشته شدند. این مجله کاریکاتور های پیامبر اسلام را نشر کرده بود.