"داعش" مسوولیت حمله بر دو رهبر حوثی را بر دوش گرفت

گروهء دولت اسلامی مسوولیت حمله بمبی بر دو رهبر گروه حوثی را به دوش گرفت.

در این حمله که دیروز در پایتخت یمن صورت گرفت، حدود سی تن کشته شدند.

یک منبع امنیتی می گوید ، در این حمله بمبی که مواد انفجاری در یکموترجاسازی شده بود ،دو برادریک رهبر گروه حوثی ها در جریان یک مراسم عزاداری هدف قرار گرفتند.

به گفته منابع صحی ، در این حادثه حد اقل 28 تن به شمول هشت زن کشته شدند.

شاهدان گفته اند که شورشیان حوثی به دنبال این حمله اطراف منطقهء را در مرکز شهر مسدود کردندو تنها به کارکنان بخش اضطراری اجازه انتقالقربانیان را دادند.

در یک حمله انتحاری دیگر توسط یک شهروند عربستان سعودی بر یک مسجد شیعه ها به روز جمعه در کویت 26 تن کشته و 227 تن دیگر زخمی شدند.

گروه دولت اسلامی مسوولیت انفجار یک موتر بمب گذاری شده رابه تاریخ 20 جون در یک مسجد شیعه ها در صنعا ، نیز به دوش گرفته بود.

این حمله دو کشته و شانزده زخمی برجای گذاشت.

شورشان حوثی تحت حمایت ایران از زمان آغاز عملیات تهاجمی شان در جولای پارسال به این سو بخش های زیادی از یمن را تصرف کردند.

در نتیجه تحرکات حوثی ها، رییس جمهور عبد الرب منصور هادی مجبور شد تا به عربستان سعودی فرار کند.

صبا خبرگزاری رسمی یمن که از سوی حوثی ها کنترول می شود اوایل امروز گزارش داد که شورشیان یک راکت سکات را به سوی یک پایگاه نظامی در نزدیک ریاض پایتخت عربستان سعودی فیر کرده اند.

این خبرگزاری به نقل از یک سخنگوی نظامی گروه حوثیخبر داد که این راکت را در پاسخ به تهاجمعربستان سعودی که حملات هوایی را بر یمن افزایش داده است، فیر نمودند.

عربستان سعودی به طور فوری این حمله راکتی را تایید و یا رد نکرده است.