ریاست جمهوری افغانستان مرگ ملا عمر را تایید کرد

دفتر ریاست جمهوری افغانستان امروز چهار شنبه مرگ رهبر طالبان ملا محمد عمر را تایید کرد. نظر به نوشته این اعلامیه، حکومت افغانستان به این باور است که زمینه صلح در افغانستان نسبت ...

دفتر ریاست جمهوری افغانستان امروز چهار شنبه مرگ رهبر طالبان ملا محمد عمر را تایید کرد. در اعلامیه دفتر مطبوعاتی رییس جمهور آمده است که ملا محمد عمر در ماه اپریل سال 2013 در گذشته است.

نظر به نوشته این اعلامیه، حکومت افغانستان به این باور است که زمینه صلح در افغانستان نسبت به گذشته بیشتر مساعد می باشد و از تمام گروه های مخالف خواسته است که از این فرصت استفاده نموده و در روند صلح همراه شوند.

سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان حسیب صدیقی هم روز چهار شنبه به رادیو آزادی گفت که آنها هم به اساس معلومات استخباراتی خود حد اقل یک و نیم سال قبل در مورد وفات رهبر طالبان افغانستان ملا محمد عمر معلومات بدست آورده بودند.

صدیقی افزود به خاطر مرگ ملا محمد عمر اختلافات در صفوف طالبان بیشتر شده و رییس امنیت ملی افغانستان چند ماه قبل این موضوع در سخنرانی خود به ولسی جرگه هم ابراز کرده بود.

آقای صدیقی در مورد شرایط و محل فوت ملا محمد عمر به رادیو آزادی گفت: "ملا محمد عمر در نزدیکی شهر کراچی در یک شفاخانه بستر بود . او مریض بود و به شکل مرموز درگذشت و این موضوع به دو سال و چهار ماه قبل ارتباط دارد."

صدیقی از صحبت در مورد تبادله معلومات با مقامات پاکستان در مورد مرگ ملا محمد عمر و ارتباط نشر این موضوع با مذاکرات صلح افغانستان که هم اکنون آغاز شده است، خود داری کرد.