ترکیه حملات هوایی بر ضد شورشیان کرد را تشدید بخشید

حملات هوایی اردوی ترکیه در ولایت حکاری (Hakkari) مواضع شورشیان حزب غیرقانونی کارگران کردستان (PKK) مورد حمله قرار دادند. حزبی که از مدت سه دهه به اینسو شورش های را به خاطر خودمختاری کردستان آغاز کرده است.

اردوی ترکیه می گوید، به سلسلهء تشدید حملات بر ضد شورشیان کرد به تاریخ دهم و یازدهم اگست نیروهای هوایی این کشور 17 هدف را در جنوب ترکیه مورد حمله قرار دادند.

در یک اعلامیهء اردوی ترکیه گفته شده است که حملات در اطراف کوه های بزول (Buzul) و منطقهء ایکیکا (Ikiyaka) که در امتداد سرحدات با ایران و سوریه قرار دارد، اجرا شده است.

بعد از آنکه انقره در ماه جولای سال جاری میلادی آنچه را "جنگ هماهنگ با تروریزم" می خواند اعلان کرد، ترکیه حملات هوایی متعدد را بالای مواضع حزب کارگران کردستان (PKK) در ترکیه و شمال عراق و بر اهداف گروهء دولت اسلامی در سوریه انجام داده است.

مقامات ترکیه همچنان صد ها شورشی مظنون کرد را در داخل قلمرو این کشور نیز دستگیر کرده اند.

جمال باییک (Cemil Bayik) رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) ترکیه را متهم کرده است که با حمله بر جنگجویان کرد از گروهء دولت اسلامی حمایت می کند.

جمال باییک در صحبت با شبکه خبری بی. بی. سی به تاریخ دهم اگست گفت، وی فکر می کند که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به خاطر جلوگیری از پیشروی کردها در نزدیک سرحدات ترکیه، می خواهد گروه دولت اسلامی در جنگ در برابر کردها در شمال سوریه پیروز شوند.

ترکیه که عضویت پیمان ناتو را دارد این ادعا را رد کرده می گوید در آیندهءنزدیک پلان دارد که حملات را بر ضد گروهء دولت اسلامی تشدید بخشد.

موج اخیر حملات هوایی ترکیه در حالی صورت می گیرد که شورشیان کرد سلسلهء حملات را به تاریخ 10 اگست بر ضد نیروهای امنیتی ترکیه آغار کردند که در اثر آن حداقل 9 تن کشته شده اند.

اردوی ترکیه می گوید یک عسکر این کشور زمانی کشته شد که شورشیان کرد بر یک هلیکوپتر نظامی این کشور در منطقهء سیرنک (Sirnak) در ولایت (Hakkari) تیر اندازی کردند.