عبیدی: تحقیقات درمورد اختطاف یک زن خارجی به مرحله حساس رسیده است

قوماندانی امنیه کابل می گوید که تحقیقات در باره چگونگی اختطاف یک زن خارجی در کابل به مرحله حساسی رسیده و به زودی نتیجه مطلوبی در قبال خواهد داشت.

با آنکه در چند هفته گذشته تدابیر شدید امنیتی در کابل اتخاذ شده، اما در روز روشن یک زن خارجی در یکی از مناطق مرکزی شهر از سوی افراد مسلح ربوده می شود.

تا حالا مسوولان امنیتی در باره هویت این زن چیزی نگفته اند، اما رسانه های بین المللی گزارش دادند که زن اختطاف شده تبعه جرمنی است.

فریدون عبیدی رییس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل می گوید که تلاش ها به هدف نجات این زن خارجی جریان دارد.

آقای عبیدی که نخواست صدایش ثبت شود به رادیو آزادی گفت که به زودی تحقیقات و تلاش های شان نتیجه خواهد داد.

از جانب دیگر گل آغا روحانی معاون قوماندانی امنیه کابل به آژانس خبری اسوشیتد پرس گفته که دو فرد مسلح ناشناس صبح روز دوشنبه یک زن خارجی را پس از توقف موتر اش با خود بردند.

اسوشیتد پرس گفته که ممکن این زن تبعه جرمنی و کارمند موسسه جی آی زیت که کار های خیریه را انجام می دهد، باشد.

در آغاز سالجاری یک کارمند دیگر موسسه جی آی زیت که تبعه جرمنی بود در ولایت قندز اختطاف گردید و پس از شش هفته از چنگ رباینده گان فرار کرد.

اختطاف و ترور در کابل موضوع جدید نیست، بلکه پیش از این هم رویداد های مشابه در این ولایت صورت گرفته است.

یک سال پیش در ماه اسد یک تبعه خارجی در نزدیک میدان هوایی بین المللی حامد کرزی از سوی افراد مسلح سربریده شد.

حدود یک سال قبل در قلعه فتح الله کابل جای که بیشتر موسسات خیریه و مهمان خانه ها موجود است، رییس یک شرکت خصوصی با فیر مرمی کشته شد.

برخی از باشنده گان قلعه فتح الله کابل که جریان اختطاف زن خارجی را دیده اند می گویند که سرعت عمل پولیس برای تأمین امنیت جان مردم باید بیشتر شود.

یکی از این باشنده گان می گوید:

" همین جا در دکان نشسته بودیم که غالمغال شد، وقتی رفتیم از نزدیک دیدیم که یک کرولا در مقابل موتر داکسون آنها که تازه از دفتر بیرون شده بودند ایستاده شد و افراد مسلح شیشه های موتر را شکستاندند و دختر خارجی را گرفته و رفتند."

باشنده گان کابل همچنان می گویند که اخیراً جرایم جنایی در کابل افزایش یافته و در قضیه اختطاف یک زن خارجی، دست مافیا دخیل است.

این باشنده گان می گویند که حکومت باید جلو این گونه رویداد ها در مرکز افغانستان را بگیرد.

شماری از تحلیلگران هم می گویند که ادامه این وضعیت و بی توجهی به آن می تواند در کاهش کمک ها از طریق موسسات خیریه در افغانستان نقش داشته باشد.

جمشیدحبیب زاده