علومی: تلاش ها برای رد یابی خانم ربوده شده خارجی جریان دارد

نورالحق علومی وزیر داخله افغانستان

هر چند نیرو های امنیتی از پیشرفت در خصوص ردیابی خانم ربوده شده خارجی در کابل حرف نمی زنند، اما اطمینان می دهند که نتایج مثبت در این خصوص دریافت خواهند کرد.

نورالحق علومی وزیر داخله افغانستان روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت: تحقیقات در این مورد جریان دارد و بزودی مشخص خواهد شد که این تبعه خارجی از سوی کی و به کدام هدف ربوده شده است.

افراد مسلح ناشناس صبح روز دوشنبه یک خانم خارجی را از منطقه قلعه فتح الله شهر کابل که یکی از مناطق مرکزی این شهر میباشد پس از توقف موتر اش با خود بردند.

با آنکه هیچ نهاد رسمی در مورد هویت این خانم چیزی نگفته اند، اما رسانه های بین المللی گزارش داده اند که خانم ربوده شده تبعه جرمنی و کارمند موسسه جی آی زید است.

گفته می شود که تا کنون هیچ گروهی مسوولیت اختطاف این خانم خارجی را به عهده نگرفته است.

با آنکه همواره نهاد های امنیتی از تامین جدی امنیت در شهر کابل حرف می زنند اما مردم از افزایش موارد اختطاف و جرایم جنایی در این شهر شکایت دارند.

در همین حال کارشناسان امنیتی افغان عامل اصلی اختطاف و جرایم جنایی در کابل و ولایات را ضعف در مدیریت نهاد های امنیتی کشور عنوان می کنند.

فقیر محمد فقیر یکتن از این کارشناسان در صحبت با رادیو آزادی گفت:

"این حادثه که در کابل و دیگر ولایات رخ می دهد عامل اصلی آن این است که از پولیس منحیث پولیس استفاده و به خدمت در آورده نمی شود اصلاً مدریت باید تقویت گردد و کنترول جدی باید به میان آید"

کارشناسان می گویند که نیروهای امنیتی بخصوص پولیس تلاش های کشفی و استخباراتی شان را بیشتر بسازند تا از وقوع همچو حوادث جلوگیری صورت گیرد.

به باور آنان تامین امنیت مردم به شمول اتباع خارجی در افغانستان از مسوولیت های اساسی حکومت افغانستان بوده و باید تلاش صورت گیرد که این مسوولیت ها بگونه درست انجام شود.

آرزو غیاثی