قطع کمکهای امریکا با پاکستان اقدام خوب برای مبارزه با تروریزم است

تعلیق کمک های امریکا با پاکستان و به میان آمدن مشکلات در پروسه تذکره های الکترونیکی از عناوین مهم روزنامه های چاپ امروز کابل است.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلب تحلیلی نوشته که قطع کمک های امریکا با پاکستان اقدام خوب برای مبارزه با تروریزم است.

در مطلب به نقل از کارشناسان سیاسی گفته شده که این کار سبب ضعف طالبان شده و آنان را مجبور خواهد ساخت تا با پروسه صلح یکجا شوند.

نویسنده مطلب گفته است که قطع کمک های دوامدار امریکا با پاکستان بر جنگ در افغانستان تاثیر مستقیم دارد.

انیس

روزنامه دولتی انیس نیز سرمقاله اش را به همین موضوع اختصاص داده و نوشته است که قطع کمک های امریکا با پاکستان این را می رساند که سیاست واشنگتن در قبال اسلام آباد تغییر کرده است.

سرمقاله نویس گفته است که پاکستان از سال 2001 میلادی تا حالا سیزده میلیارد دالر از امریکا بدست آورده اما امریکا اکنون درک کرد که پاکستان در برابر افغانستان و در موضوع تروریزم سیاست دوگانه را به پیش می برد.

در سرمقاله گفته شده که افغانستان در سیزده سال گذشته همواره داد میزد که مراکز تروریستان در پاکستان است اما ایالات متحده این موضوع را نادیده گرفت.

به باور سرمقاله نویس امریکا نباید به تعلیق کمک هایش با پاکستان اکتفا کند بلکه مراکز تروریستان در این کشور را نیز از بین ببرد.

اطلاعات روز

روزنامه غیر دولتی اطلاعات روز در سرمقاله اش به موضوع مشکلات در پروسه تذکره های الکترونیکی پرداخته و نوشته که روند توزیع این تذکره ها از دو سال بدینسو به تعویق افتاده است.

سرمقاله نویس گفته است که مشکل اصلی در این راستا کلمه قوم است که باید ذکر شود یا نه.
سرمقاله نویس نوشته که در حکومت نیز در خصوص این موضوع نظریات مختلف وجود دارد.

سرمقاله نویس می گوید: اگر پروسه توزیع تذکره های الکترونیکی هر چه زود تر آغاز نشود ممکن کشور های کمک کننده کمک های شان با اداره تذکره های الکترونیکی را قطع کنند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سرمقاله اش گفته است که تذکره های الکترونیکی بسیار مهم بوده اما هویت هر شخص بر اساس قوم در آن باید مشخص گردد.

به باور سرمقاله نویس، ذکر کلمه افغان در تذکره های الکترونیکی حتمی بوده اما در کنار آن قوم هر شخص نیز باید در آن ذکر گردد.

نسیم شفق