پلان اضطراری اتحادیه اروپا برای بحران مهاجرین اعلان شد

ژان کلود جنکر کمیشنر عالی اتحادیه اروپا در امور پناهنده گان

ژان کلود جنکر کمیشنر عالی اتحادیهء اروپا در امور پناهنده گان امروز حین اولین سخنرانی عمومی اش در پارلمان اروپا پیشنهاد برنامه الزامی جابجاسازی 160 هزار مهاجر را در کشورهای اروپایی اعلان کرد که در حال حاضر در یونان، هنگری و ایتالیا به سر می برند.

ژان کلود جنکر گفت:

"برعلاوه برنامهء پیشنهادیء جابجا سازی 40 هزار نفر مستقر در ایتالیا و یونان که در ماه می پیشنهاد شده بود، ما امروز یک میکانیزم دومی اضطراری را برای جابجاسازی 120 هزار مهاجر دیگر از ایتالیا یونان، هنگری اعلان می کنیم. این باید به طور الزامی صورت گیرد."

جنکر از کشورهای اتحادیهء اروپا خواست در اجلاس وزرای داخلهء اتحادیهء اروپا که هفته آینده دایر می شود ازاین پلان حمایت کنند.

او گفت:

"من از اعضای اتحادیهء اروپا می خواهم که در اجلاس چهاردهم سپتمبر وزرای داخلهء این اتحادیه، از پیشنهاد کمیته درمورد مستقرسازیء الزامیء اضطراریء 160 هزار مهاجر حمایت کنند. ما درمورد 40 هزار نفر صحبت نمی کنیم، نه هم درمورد 120 هزار نفر، کشورهای اروپایی باید 160 هزار مهاجر را در آغوش شان بپذیرند."

جنکر افزود این برنامه شامل مقررات الزامی درمورد رقم مهاجرین بیشتراز سوریه است که هر کشور باید شماری از آنها را قبول کند.

آلمان که عمده ترین منزل مقصود برای اکثر مهاجرین است از این مقررات حمایت کرده است، ولی هنگری که راهء عمدهء ترانزیت برای این مهاجرین است، با این مقررات مخالف است.