بحران مهاجرت به اروپا همچنان ادامه دارد

بحران مهاجرت به کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و در ادامه همین بحران، هزاران نفر در دو روز گذشته از سربیا روانه هنگری شده و از آنجا سپس راهی کشورهای اتحادیهء اروپا میشوند.

این در حالی است که سرپرست صدارت یونان واسیلیکی تانو از اتحادیهء اروپا خواسته است، پالیسی های همه جانبه تری را برای برخورد با هزاران پناهجویی اتخاذ کند که وارد منطقه میشوند:

" فکر میکنم هیچ کس انتظار این بحران مهاجرین را نداشت. به باور من این رقمی از مردم برای تمام اروپا تعجب آور بود، هیچ کس انتظار این تعداد مهاجرین را نداشت، ولی به باور من تمام اروپا حال تصمیم گرفته است این با این مشکل به شکل دیگری برخورد کند. "

از سوی دیگر وزیر داخله آلمان گفته است، کشورش به هدف محدود ساختن سیل از مهاجرین به آلمان، سرحدات اش با اتریش را موقتاً کنترول میکند.

توماس دی میزیر دیروز گفت، هدف اصلی این اقدام آن است که هجوم وسیع مهاجرین به آلمان محدود ساخته شود و به تدابیری تمرکز گردد که برای پناهجویانی که وارد آلمان شده اند، در نظرگرفته شده است.

این بیانات وزیر داخلهء آلمان یکروز بعد از آن ایراد شد حدود 13 هزار پناهجو به روز شنبه و بیش از 4 هزار تن دیگر دیروز به شهر مونش آلمان رسیدند.

اکثر این مهاجرین از سوریه و عراق فرار کرده اند.

قاسم یک ازین پناهجویان میگوید:

" ما در بحر با مرگ مواجه شدیم. قاچاقچیان میخواستند ما را فریب بدهند. تاریکی بود، ترس بود، چیزی برای خوردن و نوشیدن نداشتیم. 5 ساعت را در بحر با این این مشکلات گذشتاندیم. "

در ادامهء همین مشکلاتی که مهاجرین با آن مواجه اند.

35 نفر که حدود نصف آنها اطفال بودند دیروز در نزدیکی یک جزیرهء فارم کونیسی یونان زمانی غرق شدند که کشتی حامل شان در آب فرو رفت.

جزییات در مورد ملیت قربانیان این حادثه هنوز در دست نیست.