بیرق ادارهء خودگردان فلسطین در مقر ملل متحد برافراشته شد

بیرق فلسطین در مقر ملل متحد به اهتزار در آمد

برای نخستین بار بیرق فلسطین در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویارک بر افراشته شد. محمودعباس رییس ادارهء خودگردان فلسطین روز چهارشنبه 30 سپتامبر در جریان سخنرانی در مراسمی که به این مناسب تدویر یافته بود، آن را لحظات "تاریخی و روز افتخار" خواند.

به تاریخ دهم سپتامبر اسامبلهء عمومی سازمان ملل متحد تصویب کرد که به افراشتن بیرق فلسطین که عضویت ناظر را در این سازمان دارد در کنار بیرق های سایر اعضای این سازمان، اجازه داده شود.

این مصوبه توسط 119 عضو سازمان ملل متحد پشتیبانی شد. 45 عضو این سازمان از دادن رای خودداری کردند و هشت کشور به شمول اسراییل و ایالات متحدهء امریکا با آن مخالفت کردند.

محمودعباس رییس ادارهء خودگردان فلسطین قبل از مراسم برافراشتن بیرق فلسطین در مقرسازمان ملل متحد به اسامبلهء عمومی این سازمان گفت:

"غیر معقول است که مسالهء آزادی فلسطین حل ناشده، باقی مانده است."

محمودعباس در سخنرانی اش در اسامبلهء عمومی سازمان همچنان اسراییل را به کارشکنی در پروسهء تلاش ها صلح ملل متحد متهم ساخت.

وی گفت، بعد از این ادارهء فلسطین خودرا متعهد به قرار داد اسلو نمی داد که در سال 1990 بین فلسطین و اسراییل امضا شد و به ادعای محمود عباس، زیرا که اسراییل از آن بطور متداوم تخطی کرده است.

محمودعباس رییس جمهور ادارهء خودگردان فلسطین به اسامبلهء عمومی سازمان ملل متحد گفت، فلسطین در جریان نیم دههء گذشته گفته است تا زمانیکه اسراییل از اعمار شهرک ها در کرانهء غربی حمایت نموده و از رهایی زندانیان فلسطینی خودداری کند، این قرار دادنمی تواند عملی شود.

محمودعباس به نماینده گان 193 کشور جهان در اسامبلهء سازمان ملل متحد گفت:
"ما همه می دانیم که اسراییل تلاش های یک سال گذشتهء اداره رییس جمهور اوباما و تلاش های اخیر جان کری وزیر خارجهء امریکا را به خاطر رسیدن به توافق صلح از طریق مذاکرات، تخریب کرده است."

یک مقام ارشد ادارهء امریکا به آژانس خبری فرانس پرس گفته است، اظهارات اخیر محمود عباس تعهد وی را به راه حل "دو کشور مستقل" ثابت می سازد.

ادارهء بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل سخنرانی محمود عباس رییس ادارهء خودگردان فلسطین را پر نیرنگ و دلگرم کننده برای بی قانونی در شرق میانه خوانده است.

Your browser doesn’t support HTML5

بیرق ادارهء خودگردان فلسطین در مقر ملل متحد برافراشته شد