روسیه از فاصله های دور، سوریه را مورد هدف قرار داد

روسیه و سوریه اولین بار دیروز با هماهنگی یک عملیات را در خاک سوریه راه اندازی کردند. طیاره های جنگی روسیه اهداف اپوزسیون سوریه را بمباردمان کردند و کشتی های جنگی آن راکت فیر نمودند. همزمان با آن قوای سوریه در زمین بر شورشیان حمله نمودند.

وزیر دفاع روسیه سرگی شویگو اظهار داشت چهار کشتی جنگی روسیه در بحیره کسپین یک و نیم هزار کیلومتر دورتر 26 راکت را بر اهداف گروه داعش در غرب سوریه فیر کرده و تمام هدفها را از بین بردند.

شویگو افزود که در این حملات مناطق ملکی هدف قرار نگرفتند.

وزیر دفاع روسیه دیروز در مورد عملیات نظامی کشورش در سوریه در منطقه ساحلی سوچی با رییس جمهور این کشور ولادمیر پوتین صحبت کرده و در مورد پیروزی های که به گفته او قوای نظامی کشورش در سوریه داشت توضیحات داد:

" از 30 سپتمبر به این سو 19 مرکز فرماندهی، 12 سلاحکوت، 71 واسطه زره پوش، شش ورکشاپ و فابریکه مواد انفجاری و وسایل نظامی که در موتر ها و دیگر وسایط بکار برده می شدند، از بین رفته اند. "

رییس جمهور روسیه ولادمیر پوتین در مورد این توضیحات وزیر دفاع کشورش اظهار داشت:

" این بار قبل از آنکه نتیجه بدست بیاید، کاری که تا حال شده است بدون شک بسیار مثبت می باشد. "

مجلس رییس جمهور و وزیر دفاع روسیه از طریق تلویزیون به نشر رسیده و وزیر دفاع در جریان صحبت به گروه داعش اشاره نموده گفت که به اساس خبرهای استخباراتی مراکز فرماندهی داعش و سلاح کوتها و مراکز تعلیمات آن شناسایی شده اند.

در غرب سوریه جایی که مورد حمله قرار گرفته داعش وجود ندارد بلکه گروه های اپوزسیون رژیم بشار الاسد در آن مرکز دارند که بعضی از آنها از سوی امریکا تعلیم داده می شوند.

در بین این گروه ها یکی هم گروه صقور الجبال می باشد که یک گروه میانه رو بشمار میرود. یک قوماندان این گروه به خبرگزاری رویترز گفته است که در حملات هوایی روسیه روز گذشته یک ذخیره اسلحه آنها در غرب شهر حلب از بین رفته است.

روز گذشته صدراعظم ترکیه احمد داوود اغلو هم گفت که در 57 حمله هوایی روسیه صرف دو حمله بر داعش بوده است و دیگر بمب های آن گروه های میانه رو اپوزسیون سوریه را در شمال غرب این کشور هدف قرار داده اند.