شورای علما: تمام اعمال داعش، از نظر اسلام مردود است

شورای علمای افغانستان میگوید که تمام اعمال داعش، از نظر اسلام مردود است و این گروه تصویر خشن از اسلام برای جهانیان به نمایش میگذارد.

این اظهارات پس از آن صورت میگیرد که افراد وابسته به گروه دولت اسلامی موسوم به داعش تجاوز جنسی بر زنانی را که پیرو ادیان دیگر می باشند جایز و عبادت خوانده اند.

مولوی محمد قاسم حلیمی سخنگوی شورای علمای افغانستان، روز پنجشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که اسلام پیروانش را به آرامش، برادری و برابری دعوت کرده و به اسارت گرفتن زنان و تجاوز بر آنان را جایز نمی داند:

" تمام اعمال و افعال این گروه نه تنها که درمطابقت با اسلام نیست بلکه اسلام علیه این طور افراد لعنت میفرستد. این گروه از دین نماینده گی نمیکند، در کجای اسلام است که مردم را بالای بم ها انفجار بدهید و یا کودک دو روزه را پاره کنید ویا بالای زنان تجاوزکنید؟ داعش نه تنها تجاوز بلکه قتل و شرک را هم روا میداند. تمام اعمال شان خلاف اسلام است. بدبختانه که تعدادی مردم هنوزهم اینها را به حیث مجاهدین اسلام می شناسند اما برعکس اینها اعمالی را که انجام میدهند بخاطر بدنامی دین مبین اسلام است. "

اخیراً روزنامه نیویارک تایمز به نقل از برخی ازقربانیان تجاوز جنسی از سوی داعش در سوریه و عراق نوشته است که افراد وابسته به این گروه قبل از تجاوز بر آنان گفته اند که این عمل در اسلام جایز است.

این روزنامه، حکایت شماری از از زنان ودختران یزیدی را که موفق به فرار از چنگ افراد وابسته به گروه داعش شده اند به نشر رسانده است.

نیویارک تایمز به نقل ازیک دختر12 ساله یزیدی نوشته که یک تن از جنگجویان این گروه قبل از تجاوز بر وی گفته است کاری را که قرار است انجام دهد، گناه نیست.

این دختر گفته که این مرد پافشاری می‌کرد که دین اسلام نه ‌تنها به او اجازه تجاوز جنسی بر وی را می‌دهد، بلکه تشویق به چنین کاری می‌ کند و سبب بخشش‌ وی نیز می ‌گردد.

این روزنامه به نقل ازیک دختر 15 ساله دیگر که سال گذشته در شمال عراق بدست داعش اسیر شده وسپس به یک جنگجوی این گروه به فروش رسید نوشته است، این فرد هرباری که بر وی تجاوز می‌کرد، نماز می‌خواند و میگفت که این عبادت است.

این اظهارات در حالی صورت میگیرد که گزارش های متعددی از اعمال خشونت و بدرفتاری افراد وابسته به گروه داعش در نقاط مختلف افغانستان نیز به نشر رسیده است.

برخی از اعضای کمیسیون امور دینی و فرهنگی ولسی جرگه، برنقش عالمان دین در زمینه روشن ساختن اذهان عامه به خصوص جوانان درنقاط مختلف کشور تاکید میکنند.

امان الله پیمان یک عضو این کمیسیون در مورد به رادیو آزادی گفت :

" گروه داعش که بر زنان غیر مسلمان تجاوز را جایزمیدانند اکنون علما باید مسوولیت شان را در برابر این فتنه ایفا کنند، اینها آیا این فتنه را قبول میکنند که مثلاً داعش بگوید که برو به زن مردم تجاوز کن، هیچ گونه گناهی ندارد. این عمل حتی اگر مسایل دین را هم کنار بگذارید فرهنگ ما مردم هم با چنین موارد در مقابله خواهد بود. "

عالمان دین میگویند که دین اسلام، خشونت و تبعیض را رد کرده و تاکید میکند که هر مسلمان با مسلمان دیگر رفتار مناسب و عادلانه داشته و کسی را متضرر نسازد.

آنان از مسلمانان میخواهند تا به نام های مختلف فریب توطئه گران و دشمنان اسلام را نخورند و به آنان اجازه ندهند که در این کشور فعالیت کنند.

ویدا بره کی