سناتوران امریکایی خواستار اعزام ۲۰ هزار نظامی به سوریه و عراق شدند

سناتور جان مککین که ریاست کمیتهء خدمات نظامی مجلس سنای امریکا را به عهده دارد ...

سناتوران امریکایی جان مککین و لیندسی گرهام از سیاست بارک اوباما رییس جمهور امریکا در زمینهء مبارزه با شورشیان گروهء دولت اسلامی انتقاد کرده اند که در آن بالای حملات هوایی بر مواضع شورشیان و حمایت معتدل از نیروهای محلی در سوریه و عراق اتکا می شود.

جان مککین و لیندسی گرهام گفته اند، حملات اخیر در پاریس بر مداخلهء بیشتر امریکا در سوریه و عراق تاکید می کند. آنها از واشنگتن خواسته اند، تعداد نیروهای امریکایی را در عراق به حدود ۱۰ هزار یعنی سه برابر از تعداد فعلی آن افزایش داده و به مثابهء بخشی از نیروهای کثیرالملیتی که بر ضد شورشیان گروهء دولت اسلامی می جنگند، به همان تعداد نظامیان امریکایی را به سوریه نیز اعزام کند.

سناتور لیندسی گرهام که انتظارنامزدی از سوی حزب اش را در انتخابات ریاست جمهوری امریکا دارد، می گوید:
"با تنها طریقهء که می توانید خلافت را ازبین ببرید، یک عنصر زمینی است. کمپاین حملات هوایی نمی تواند مسیر جنگ را عوض کند."

سناتور جان مککین که ریاست کمیتهء خدمات نظامی مجلس سنای امریکا را به عهده دارد، اخیراً مداخله در سوریه را توسط نیروهای اروپایی و عرب پیشنهاد کرده است که با ۱۰ هزار آموزگار و مشاور نظامی امریکایی حمایت می شوند.

سناتور لیندسی گرهام روز یکشنبه در جریان مسافرت به بغداد به خبرنگاران گفت، نیروهای امریکایی می توانند خدمات لوژستیکی و حمایت استخبارتی را به یک نیروی نظامی قوی پیشنهاد شده فراهم کنند که از کشورهای سنی عرب مانند مصر و عربستان سعودی و ترکیه تشکیل شده است.

سناتور لیندسی گرهام گفته است، نیروهای خاص نیز می تواند به این قوت ها ضمیمه شود.

به نوشتهء آژانس خبری رویترز، اما کارشناسان ضد تروریزم امریکایی می گویند، اعزام نیروهای زمینی خطر پیامد های منفی را نیز در قبال داشته و می تواند استدلال شورشیان گروهء دولت اسلامی را که گویا از اسلام در برابر غرب و متحدان مستبد عرب آن حمایت می کنندراتقویت کند.

ایتلاف به رهبری امریکا که از حدود بیش از یکسال به اینسو مواضع شورشیان گروه دولت اسلامی را بمبارد می کند، با وصف آنکه مشتمل بر حدود ۶۰ کشور جهان است، اما شدیداً بالای منابع امریکا اتکا دارد.

این در حالیست که دیویدکامرون صدراعظم بریتانیا در هفتهء جاری در زمینهء پیوستن به ایتلاف ضد شورشیان گروهء دولت اسلامی خواستار رای گیری پارلمان آن کشور خواهد شد و برای دستیابی به اکثریت آرا به حمایت حزب کارگر بریتانیا نیاز دارد.

Your browser doesn’t support HTML5

سناتوران امریکایی خواستار اعزام 20 هزار نظامی به سوریه و عراق شدند