جرمنی اکثریت افغان ها را دوباره به افغانستان می فرستد

در ادامه تلاش ها برای دریافت راه حل به پایان بحران پناهجویان در اروپا، صدراعظم جرمنی به وضاحت گفت که به اکثریت افغان ها در جرمنی پناه داده نخواهد شد.

انگیلا مرکل گفت، افرادی که به خاطر کار با قوای نظامی جرمنی در افغانستان با خطر جدی رو به رو اند، برایشان در جرمنی پناه داده خواهد شد اما به گفته خانم مرکل آنهای که در تلاش برای داشتن زنده گی بهتر به این کشور آمده اند دوباره برگشتانده خواهند شد.

صدراعظم جرمنی که به روز چهارشنبه در یک نشست مشترک خبری با رییس جمهور افغانستان در برلین صحبت می کرد افزود: " در صورت که افغان ها عمدتاً بنابر مشکلات اقتصادی آمده اند و تهدیدی مستقیم به زنده گی شان وجود ندارد، در چنین یک حالت ما باید آنها را دوباره به افغانستان بفرستیم. "

انگیلا مرکل و رییس جمهور اشرف غنی توافق کردند که کلید این مشکل انکشاف افغانستان است.

خانم میرکل گفت: " ما هر آنچه در توان داریم باید در زمینهء انکشاف افغانستان انجام بدهیم و آینده بهتر را به مردم این کشور به ارمغان آوریم. "

صدراعظم جرمنی در ادامه افزود، تقریباً یک هزار سرباز نیرومند این کشور تحت فرماندهی ناتو به آموزش نیرو های افغان ادامه خواهند داد و در عین حال روی مبارزه با قاچاقچیان انسان و شبکه های که پاسپورت های جعلی تهیه می کنند تمرکز خواهند نمود.

انگیلا مرکل در این کنفرانس خبری همچنان گفت: " بدیل مهم پناهنده شدن، باقی ماندن در مناطق امن است، جای که تلاش های انکشافی با بی جا شده ها در داخل افغانستان متمرکز شود. "

صدراعظم جرمنی علاوه کرد: " در حالیکه مناطقِ با امنیت اندک در افغانستان موجود اند، مناطقی نیز در این کشور وجود دارند که از امنیت بالا و کافی برخوردار اند. "

در همین حال رییس جمهور افغانستان سفر های غیر قانونی از این کشور را خطرناک و بسیار پر هزینه توصیف کرد.

به گفته محمد اشرف غنی، مردم در افغانستان برای این مسافرت های پر مخاطره بیست هزار دالر تا بیست و پنج هزار دالر می پردازند.

آقای غنی گفت که افغانستان با مشکلات از ناحیه تروریزم، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیر قانونی رو به رو است.

رییس جمهور افغانستان افزود: " لازم است تا به عوامل اصلی این مشکلات که عبارت از بی ثباتی و فقر است رسیده گی شود. "

محمد اشرف غنی در ادامهء سخنان اش از تعهدات جرمنی در زمینهء رفاه مردم افغانستان سپاسگذاری کرد.