فعالیت های "مدیکا افغانستان" برای زنان افغان

این روشن است که بنابر عرف و رسم و رواج های نا مناسب جامعه، زنان نیازمند افغان از گوشه های مختلف زنده گی درگیر مشکلات اند. در این میان بیماری های روانی و لاینحل ماندن بیشتر قضایای حقوق آنان هم از سبب عدم خودکفایی، نداشتن آگاهی و وابسته گی افتصادی آنها به شوهر، برادر و پدر است.

اما شماری از زنان مصاب به مشکل روانی و تحت خشونت و حل قضایای حقوقی خویش، از ارگان و نهاد های که بشکل رایگان میتوانند از آنها دفاع و آنهار را تداوی کند بی اطلاع اند. خواستیم با نشر کمک های مدیکا افغانستان از ورای برنامه زن و زنده گی رادیو آزادی در آگاهی دهی به این زنان مساعدت نموده باشیم.

دفتر مدیکا افغانستان که در سال دو هزار و دو توسط زنان افغان ایجاد شده در بخش های روان اجتماعی و صحت، و مساعدت های حقوقی برای زنان فعالیت دارد. همچنان، با استفاده از راهکار های مختلف در مورد عوامل بروز بیماری روانی در زنان و وقایه از آن برای مردم چه در کابل و چه در ولایت آگاهی صورت می گیرد.

اما در صورت خشونت های جدی تر و حاصل کردن حقوق حقه زنان نیازمند، قضیهء شان را به بخش مساعدت های حقوقی رجعت میدهند. که در بخش های مانند وکالت دفاع در قضایای جزایی، نمایندگی در دعواهای فامیلی، میانجیگری، بالا بردن آگاهی های حقوقی، ارایه مشوره های حقوقی و تسهیل ادغام مجدد و مصون زندانیان زن به خانواده هایشان بصورت رایگان در شهر کابل و چند ولایت افغانستان کمک میکند.

Your browser doesn’t support HTML5

فعالیت های "مدیکا افغانستان" برای زنان افغان

تهیه کننده: عفیفه ساکب