حدود 600 افسر از پوهنتون نظامی و دفاعی مارشال فهیم فارغ شدند

باشنده گان مناطق ناامن افغانستان شکایت دارند که ضعف نیروهای امنیتی در مقابل مخالفین مسلح، سبب شده که مخالفین در برخی مناطق کشور به آسانی جا به جا شوند، اما مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که تلاش های آنان جهت استخدام افسران جوان و آموزش یافته در صفوف نیروهای اردومی ملی جریان دارد.

آنان می گویند در مراکز آموزشی سه گانه نیروهای امنیتی، افسران با تکتیک های جدید دفاعی و تعرضی آشنا و به ترتیب به صفوف نیروهای اردوی ملی استخدام می شوند.

این اظهارات را جلندر شاه قوماندان پوهنتون نظامی و دفاعی مارشال فهیم حین اجرای مراسم تحلیف 549 افسر که جدیداً فارغ شده اند روز یکشنبه بیان کرد:

" یکی از جمله ارزش های اجرای تحلیف است شما مصروف خدمت اردوی ملی افغانستان می شوید، پیوستن 549 تن افسر تحصیل یافته به درجه لیسانیس به صفوف اردوی ملی افغانستان یک حمایت بسیار بزرگ و قاطع در جهت تقویت صفوف اردوی ملی افغانستان است در بین شما دیگر مرز ولایاتی وجود ندارد ما آموزش نظامی می بینیم که کشور خود را به دور یک محور حفاظت کنیم به دور قانون اساسی مملکت خود. "

مسئولین اکادمی نظامی این پوهنتون میگویند که در هشتمین دور آموزشی این اکادمی 549 محصل که 12 تن آن دختران اند در چهار سال به سطح لیسانس آموزش دیدند و در صفوف اردوی ملی به عنوان دوهم بریدمل به وظیفه گماشته خواهند شد.

مسئولین همچنان گفتند که محصلین هنگام از سوی استادان داخلی و خارجی آموزش دیده اند و در جریان اجرای وظیفه با مشکل مواجه نخواهند شد.

افسران تازه فارغ شدن از اکادمی نظامی می گویند که به حکم وزارت دفاع در هر منطقه کشور برای اجرای وظیفه حاضر اند:

" وطن ما است تحت هر شرایطی از وطن، ناموس و تمامیت ارضی خود دفاع می کنیم. پیام من به سایر جوانان اینست که تعلیم خود را پیش ببرد و در کنار تعلیم در اردو ضرورت است به جوانان باید به اردو شامل شوند. "

کارشناسان نظامی بدین باور اند که یگانه راه تحکیم امنیت در افغانستان تقویت و تجهیز نیروها افغان است؛ در عین حال مسئولین ارگان های امنیتی با تائید این نظر برای عملی کردن آن تلاش می ورزند.

گزارش: حمیرا الکوزی