ادارۀ قوای کار در چوکات وزارت فواید عامه فعال میگردد

بعد از یک مدت طولانی اداره قوای کار که مسئولیت حفظ و مراقبت شاهراه های بزرگ و تأسیسات عامه کشور را دارد، در چوکات وزارت فواید عامه فعال می گردد.

وزارت فواید عامه می گوید بخاطر عدم فعالیت قوای کار در بخش حفظ و مراقبت شاهراه های بزرگ، پلچک ها و دارایی های عامه مشکلات وجود داشته است.

محمد مهدی روحانی سخنگوی وزارت فواید عامه می گوید، با فعال شدن قوای کار تقریباً به دوهزار نفر زمینه کار نیز مساعد می گردد.

آقای روحانی روز چهارشنبه به رادیو آزادی گفت که بعد از جشن نوروز اداره قوای کار جلب و جذب کارمندان خود را آغاز می کند.

وی گفت:

" از طریق اداره کار خود ما می توانیم تمام شاهراه ها و سرک های عمومی که در اولویت ما قرار دارد از آن حفظ و مراقبت کنیم چون در سال های گذشته که سرک در سرتا سر افغانستان ساخته شده که بدبختانه در قسمت حفظ و مراقبت آن توجه جدی صورت نگرفته است."

به اساس معلومات وزارت فواید عامه، برای دوباره فعال شدن قوای کار چهل میلیون دالر تخصیص داده شده و این اداره در کنار مسئولیت های خود با شاروالی کابل هم در انتقال زباله ها کمک خواهد کرد.

به اساس معلومات مقامات، تا حال در افغانستان بیست و چهار هزار کیلومتر سرک قیرریزی شده اما برخی آن بخاطر عدم حفظ و مراقبت درست دوباره تخریب شده است.

در همین حال برخی از اعضای کمیسیون اقتصاد ملی ولسی جرگه فعال شدن اداره قوای کار را بخاطر حفظ و مراقبت شاهراه ها موثر می دانند.

حاجی محمد هاشم عضو این کمیسیون به رادیو آزادی گفت:

" دولت با این تصمیمی که گرفته، بخاطر شغل یک تعداد جوانانی که بیکار هستند موثر بوده می تواند تا همین مشکلاتی که در حفظ و مراقبت سرک ها و قوای کار وجود دارد رفع شود."

با آنکه مقامات می گوید که با فعال شدن اداره قوای کار نظارت حکومت در بخش حفظ و مراقبت سرک ها، پلچک ها و دارایی عامه جدی می شود، اما مردم عام نظر متفاوتی دارند و می گویند تا زمانی که در قرارداد های بازسازی سرک ها بخصوص قرارداد قیرریزی از فساد جلوگیری نشود با وجود حفظ و مراقبت، تخریب سرک های بازسازی شده بی کیفیت همچنان ادامه پیدا می کند.

گزارش: ذکیه حکیمی