سرسبزی شهر کابل 18 درصد افزایش یافته است

با آنکه باشنده گان شهر کابل از آلودگی هوا شکایت دارند اما اداره محیط زیست افغانستان می گوید که شهر کابل در مقایسه به سال های گذشته سرسبزتر شده است.

مصطفی ظاهر رئیس اداره محیط زیست افغانستان این اظهارات را روز سه شنبه بعد از کنفرانس آگاهی عامه در مورد تغییر اقلیم و نهال شانی به خبرنگاران بیان کرد.

او افزود که در پهلوی حکومت باشنده گان شهر کابل نیز در سرسبزی شهر شان سهم فعال داشته اند:

" اگر مقایسه کنیم از سال 1383 تا سال 1394 یعنی سال گذشته شهر کابل 18 فیصد سرسبز شده و دیگر اینکه مردم ابتکار را بدست خود گرفتند و به حویلی های خود نهال غرص می کنند به سرسبزی کشور کمک می کنند. "

این اداره کمپاین نهال شانی را روز سه شنبه از تپه مرجان شهر کابل آغاز کرد که برخی از جوانان نیز در آن سهم گرفته بودند.

اشتراک کننده گان این کمپاین می گویند که در بخش سرسبزی شهر حکومت را حمایت کرده و در سرسبزی شهر سهم کامل می گیرند.

دو تن از جوانان در این مورد به رادیو آزادی گفتند:

" نامم فرید احمد است باشنده شهر کابل و یکتن از اشتراک کننده گان این کمپاین، به نظر من این کمپاین بسیار مهم است ما به ده ها نهال را اینجا غرص کردیم هر درخت زندگی هر انسان را نجات می دهد، غرص یک نهال بخاطر زندگی انسانی یک کار بزرگ است. "

" صبحان الله سالک استم یک شهروند کابل، غرص یک نهال سرمایه برای آینده افغانستان است، هر نهالی را که ما اینجا غرص می کنیم آینده خوبی دارد، حکومت به تنهایی به همه چیز رسیدگی کرده نمی تواند تا شهروند همکاری نکند. "

با آنکه شهر کابل در جهان یکی از پایتخت های آلوده بحساب می رود اما حکومت افغانستان می گوید برای سرسبزی این شهر برنامه های را روی دست دارد.

چندی قبل شاروالی کابل و ادارات مربوط کمپاین های را برای سرسبزی و نهال شانی شهر کابل راه اندازی کرده بودند.

آنان می گویند که هم اکنون در قرغه و شماری ساحات دیگر شهر کابل کمپاین نهال شانی جریان دارد.

گزارش: ذکیه حکیمی