دور دیگر از گفتگوهای صلح سوریه در ژینو برگزار می‌شود

ستیفن دیموستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد در امور سوریه حین اشتراک در گفتگوهای ژینو

قرار است دور دیگر از گفتگوهای صلح سوریه امروز در شهر ژینو سوریه برگزار شود.

قرار است مذاکره کننده‌گان این نشست امروز در حالی در دَور جدید از گفتگوهای صلح سوریه در ژینو اشتراک کنند که خشونت‌های فزاینده در این کشور شک و تردید را در مورد موفقیت این مذاکرات ایجاد کرده‌است.

ستیفن دیموستورا نماینده خاص سازمان ملل متحد در امور سوریه و نماینده‎های کمیته عالی مذاکره کننده برای شتراک در این گفتگوها به ژینو رسیده‎اند.

این گفتگوها در حالی صورت می‌گیرد که نبرد در ولایت حلب به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است.

ویرانه‌های جنگ در شهر حلب سوریه

سیرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه روی اهمیت این دَور از مذاکرات تأکید کرده‎است.

این دَور از گفتگوهای صلح سوریه ۱۰ روز را در بر خواهد گرفت.

هدف از این گفتگوها به وساطت سازمان ملل متحد تشکیل یک حکومت انتقالی در سوریه است تا به این ترتیب جنگ در این کشور خاتمه یابد.

بر اساس گزارش‎ها در جریان جنگ پنج ساله سوریه بیش از ۲۷۰ هزار تن کشته شده و نصف از نفوس این کشور بی‎جا شده‎اند.

در همین‎حال امروز مراکز رأی دهی در مناطق تحت کنترول حکومت سوریه باز شده و در این رأی گیری ۲۵۰ عضو جدید پارلمان انتخاب می‎شوند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه پس از رفتن به پای صندوق رأی دهی در دمشق گفت:

اسد؛ تمام اقشار جامعه را در انتخابات امروز می‎بینیم.

"ما مشارکت وسیع از تمام اقشار جامعه را در انتخابات امروز می‎بینیم. تعداد نامزدان نسبت به انتخابات‎‎های که در دهه‎های گذشته داشتیم بیشتر است. ما نامزدان از موقعیت‎های مختلف اجتماعی را مشاهده می‎کنیم. ما کاندیدان از میان خانواده‎های را می‎بینیم که اطفال شان به خاطر تروریزم کشته شده‎اند. این کاندیدان از خانواده‎های مختلف استند که اعضای‎شان در جریان منازعات مسلحانه در سوریه کشته و زخمی شده‎اند."

حدود سه هزار و پنجصد نامزد که از سوی حکومت تأیید شده‎اند پس از آن با هم رقابت می‎کنند که هفت هزار نامزد دیگر از رقابت باز داشته شده‎اند.

بر اساس گزارش برخی از خبرگزاری‎های بین‎المللی، انتخابات پارلمانی سوریه از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشده و مخالفان عمده رئیس جمهور بشار اسد نیز آن را تأیید نکرده‎اند.