روسیه: باید جیش ال اسلام و احرار الشم شامل لیست سیاه شوند

روسیه پیشنهاد کرده است که شورای امنیت ملل متحد گروه های جیش ال اسلام و احرار ال شم سوریه را به دلیل روابط شان با داعش و القاعد، شامل لیست سیاه این شورا بسازد.

یک دیپلومات ملل متحد گفته است، این پشنهاد روسیه که دیروز به کمیته شورای امنیت درمورد داعش و القاعده ارائه شد اگر از سوی پانزده عضو دیگر این شورا متوقف نشود، سر از یازدهم ماه می لازم ال اجرا خواهد شد.

ویتالی چورکین سفیر روسیه در ملل متحد گفته است، دلیل چنین اقدام روسیه اطلاعاتی است که براساس آن این گروه ها که در سوریه می‌جنگند روابط نزدیک با گروه های تروریستی مخصوصاً داعش و القاعده دارند.

مأموریتی امریکا در ملل متحد، در بحث روی لیست سیاه قرار دادن این دو گروه محتاطانه ابراز نظر کرد ولی گفت، چنین اقدام می‌تواند تلاش‌ها برای ختم دوامدار خصومت‌ها در سوریه را خدشه دار سازد.

ایدگار واسکیز سخنگوی مأموریتی امریکا در ملل متحد گفت، این دو گروه در درگیری‌های سوریه سهیم اند در لیست سیاه قرار دادن آنها می‌تواند عواقب مخربی را برای ختم خصومت‌های آنکشور در حالی داشته باشد که ما تلاش داریم خشونت‌ها را کاهش دهیم.

ولی ویتالی چورکین گفت، وقت آن است که هر چیز را با نام اصلی آن صدا زد.

به گفته او در لیست سیاه قرار دادن این دو گروه آنها را فاقد شرایط لازم برای شرکت در مذاکرات صلح و متارکه ها در آینده خواهد کرد.