ولسی جرگه: نامزد وزیر دفاع و کاندید ریاست امنیت، معرفی شوند

ولسی جرگه افغانستان از ریاست جمهوری می خواهد تا نامزد وزیر دفاع و کاندید ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان را برای گرفتن رای اعتماد به این جرگه هرچی زودتر معرفی کند.

هیئت اداری ولسی جرگه بار دیگر این خواست را پس از آن مطرح می کند که رئیس جمهور اشرف غنی به روز دوشنبه در سخنرانی در شورای ملی گفت که نامزدان کرسی های وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان ظرف چند روز آینده به ولسی جرگه معرفی خواهند شد.

شیخ نعمت الله غفاری معاون دوم ولسی جرگه در صحبت با رادیو آزادی گفت، انتظار دارند که فهرست این نامزدان هرچی زود به این جرگه ارسال شود:

" مردم و هم وکلای ملت در پارلمان انتظار دارند که کاندیدان مناسب برای این دو پُست و سایر پُست ها مخصوصاً این دو پُست به پارلمان معرفی شوند. "

وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از مدت زیادی به اینسو از سوی سرپرست ها اداره می شوند.

محمد معصوم ستانکزی پس از آن به کارش به عنوان سرپرست وزارت دفاع ادامه داد که نتوانست رای اعتماد از ولسی جرگه به دست آورد.

مسعود اندرابی معاون پیشین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان بعد از آن به حیث سرپرست این ریاست گماشته شد که رحمت الله نبیل از پُست ریاست عمومی امنیت ملی استعفاء کرد.

تا حال معلوم نیست که آیا سرپرست های فعلی و یا هم چهره های جدید به عنوان نامزدان این دو نهاد امنیتی برای اخذ رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی خواهند.

معاون دوم ولسی جرگه افغانستان گفت که بر بنیاد اصول وظایف داخلی این جرگه، فردی که یک بار موفق به گرفتن رای اعتماد از ولسی جرگه نشده باشد، مجدداً نباید به این جرگه معرفی شود.