بارک اوباما از نامزدی هیلری کلنتن در انتخابات امریکا حمایت کرد

رئیس جمهور امریکا حمایت خود را از نامزدی هیلری کلنتن به حیث کاندید حزب دیموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، رسماً اعلان کرد.

انتخابات ریاست جمهور امریکا در ماه نوامبر امسال برگزار می‌شود.

رئیس جمهور امریکا هیلری کلنتن سابق وزیر امور خارجه این کشور را برای مقام ریاست جمهوری، انتخاب مناسب دانسته گفت، او نظیری ندارد.

اوباما: هیلری برای ریاست جمهوری نظیری ندارد.

بارک اوباما گفت:

"می‌دانم که این وظیفه تا چه حد دشوار است. به این خاطر می‌دانم که هیلری کلنتن از عهده آن به خوبی می‌براید. در حقیقت فکر نمی‌کنم که تا کنون کسی به مقام ریاست جمهوری تا این حد، مناسب باشد."

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دیروز با برنی ساندرس رقیب خانم کلنتن در مبارزات انتخاباتی درون حزبی حزب دیموکرات نیز ملاقات کرد.

رئیس جمهور اوباما پس از دیدار با برنی ساندرس در یک نشست خبری حضور یافت و گفت که در ارتباط با کاندیدی خانم کلنتن هیجانی بوده و برای مبارزات انتخاباتی وی لحظه شماری می‌کند.

اوباما: من همراه با هیلری کلنتن هستم.

او گفت:

"من می‌خواهم کسانی که از آغاز این سفر فوق‌العاده به این‌سو، همراه ما اند، باید بدانند که من همراه با هیلری کلنتن هستم. من در مورد نامزدی خانم کلنتن هیجانی می‌باشم."

رئیس جمهور امریکا در پیامی ویدیویی که دیروز از قصر سفید منتشر شد، هیلری کلنتن و برنی ساندرس را امریکایی‌های وطنپرست خوانده که برای فراهم‌آوری زمینه‌های خوب جهت تقویت، تأمین عدالت و آینده امریکا، فکر می‎کنند.

در این میان، برنی ساندرس کاندید دیگر حزب دیموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا دیروز در مورد دیدارش با رئیس جمهور بارک اوباما گفت، با رئیس جمهور امریکا روی ادامه مبارزه برای پایان کنترول شماری از ملیونران در اقتصاد، مطبوعات و سیاست امریکا، گفتگو کرد.