برای کمک به بیجا شده‌گان در شهر فلوجۀ عراق مشکلات وجود دارد

مؤسسات کمک رسانی می‌گویند در بخش رسانیدن کمک به بیجا شده‌گان شهر فلوجۀ عراق با مشکل مواجه اند.

ملل متحد می‌گوید بعد از آنکه بخش‌های زیادی از شهر فلوجه عراق از چنگ تندروان داعش خارج شد، فرار هزاران غیر نظامی از این شهر ادامه دارد.

ملل متحد دیروز گفت بعد از، از سرگیری عملیات برای بازپس گیری شهر فلوجه از ماه گذشته تا به حال بیش از ۸۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند.

العبادی بعد از آن اعلان پیروزی برای عراق را کرد که قوای حکومتی بخش‌های زیاد شهر فلوجه را تصرف کردند.

حیدر العبادی صدراعظم عراق به روز جمعه بعد از آن اعلان پیروزی برای عراق را کرد که قوای حکومتی بعد از هفته ها مبارزه بخش‌های زیاد شهر فلوجه را تصرف کردند.

یک مؤسسه کشور ناروی به نام شورای مهاجرین که در بخش رسیده‌گی به پناهنده‌گان در عراق فعالیت دارد می‌گوید، کمپ‌های که از سوی حکومت عراق و گروه های بشری مدیریت می‌شوند از فراریان شهر فلوجه پُر شده اند و هزاران نفر بدون سرپناه و خدمات بهداشتی مناسب در حالتی دشوار به سر می‌برند.

بعد از آنکه داعش در سال ۲۰۱۴ بخش‌های از عراق را تحت کنترول خود در آورد ۳.۴ میلیون نفر به فرار از خانه هایشان مجبور شدند.

ادارۀ نارویژی که برای مهاجرین در عراق کار می‌کند می‌گوید تنها در سه روز گذشته ۳۰ هزار نفر از فلوجه بیجا شده اند.

یو ان ایچ سی آر یا دفتر مهاجرین ملل متحد می‌گوید، اداره های خیریه با مشکل برای رسیده‌گی به هزاران تنی دیگر آماده‌گی می‌گیرند که احتمال می‌رود تا چند روز دیگر از فلوجه بیجا شوند.

ادارۀ نارویژی: تنها در سه روز گذشته ۳۰ هزار نفر از فلوجه بیجا شده اند.

نصر مولایی رئیس مؤسسۀ نارویژی برای مهاجرین در عراق گفت، ما از حکومت عراق می‌خواهیم با این بحران بشری که شاهد آن هستیم برخورد مناسب کند.

مدیر یک کمپ مهاجرین که صدها بیجا شدۀ فلوجه به آن پناه برده اند به شرط افشا نشدن نامش به آژانس خبری فرانسه گفته است، در چهار روز گذشته ۴۰۰ خانواده به این کمپ آمده اند و برای برخورد با آنها آماده‌گی نداشتند.