دیجیتال ژورنال: از بچه بازی در جنگ نیز استفاده صورت می‌گیرد

ستارس اند استرایپس

روزنامه ستارس ایند استرایپس چاپ امریکا در شماره اخیر خود در مورد ادامه کمک های مالی امریکا به نیروهای نظامی افغان، مقاله را تحت عنوان"امریکا تلاش می‌کند تا برای نیروهای امنیتی افغان میلیارد ها دالر کمک بیشتر فراهم کند" به نشر رسانده، می‌نویسد:

امریکا سعی می‌کند، برای نیروهای اردو و پولیس افغان، کمک های بیشتر آماده کند.

این کمک ها که بدون وضع شرایط جدید خواهند بود، به گفتۀ روزنامه تلاش می‌شود که ضایع نگردند.

در مقاله روزنامه ستارس اند استرایپس آمده که امریکا و متحدین آن در اجلاس سران ناتو تعهد می‌کنند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی به نیروهای امنیتی افغان سالانه ۱۵ میلیارد دالر کمک مالی کنند.

اجلاس دو روزۀ سران ناتو به تاریخ ۸ ماه جولای در وارسا پایتخت پولند برگزار می‌شود.

روزنامه ستارس اند استرایپس می‌نویسد، امریکا از جمله این مبلغ ده ونیم میلیارد دالر آن را می‌پردازد.

روزنامه در ادامه می‌نویسد، تلاش نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در افغانستان برای فراهم آوری کمک مالی به ۳۵۲ هزار عسکر و پولیس افغان، زمانی صورت می‌گیرد که ناظران به تکرار این پرسش را مطرح کرده اند که آیا در صفوف نیروهای امنیتی افغان همین تعداد عساکر حضور فزیکی دارند؟

دیجیتال ژورنال

نشریه دیجیتال ژورنال چاپ کانادا مقالۀ را در مورد بچه بازی در افغانستان به نشر رسانده در قسمتی از آن می‌نویسد:

نشریه به استناد گزارش خبرگزاری فرانس پرس می‌نویسد، بر طالبان مسلح اتهام وارد شده که از این کودکان به حیث برده‌گان جنسی در حملات بر پوسته های امنیتی پولیس در جنوب افغانستان، استفاده می‌کنند.

نشریه دیجیتال ژورنال می‌نویسد، جنگسالاران، قوماندانان، سیاستمداران و عدۀ دیگر به عنوان نشانۀ از قدرت و نفوذ، پسران خورد سن را نگهمیدارند.

آنها را لباس زنانه می‌پوشانند، در محافل خصوصی می‌رقصانند و از آنها استفادۀ جنسی می‌کنند.

نشریه دیجیتال ژورنال، از قول کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نقل می‌کند که می‌گوید، قوانین جزایی افغانستان زنا و لواطت را جرم شدید دانسته و اما احکام قوانین در مورد بچه بازی صراحت ندارد.

به گفتۀ کمیسیون مستقل حقوق بشر، تعدادی از این کودکان و نوجوانان که معمولاً از ده تا هجده سال عمر دارند، پس از اختطاف نگهداری می‌شوند و گاه‌گاهی فقر سبب می‌شود که خانواده ها کودکان شان را بفروشند.

روزنامه دیجیتال به نقل از مقامات این نشریه می‌نویسد، بچه بازی یکی از جوانب نامناسب دیگری مناقشات در افغانستان به شمار می‌رود، که طالبان مسلح با استفاده از آن در ولایاتی مانند ارزگان، در صفوف نیروهای امنیتی افغان، نفوذ می‌کنند.