امتحان سامع چگونه یک امتحان است؟

امتحان سامع چگونه یک پروسه است و چه کسانی می‌تواند شامل این امتحان شود در گزارش این هفته برنامه هوای تازه که با جوانان و مسئولین وزارت معارف در تماس شده‌ایم روی این مسئله می‌پردازیم.

همانطور که همه در جریان هستیم در یک سال تعلیمی در مکاتب افغانستان دو امتحان از شاگردان اخذ می‌گردد یکی چهار ونیم ماه و دیگر امتحان سالانه می‌باشد.

همچنان در سیستم تعلیمی افغانستان چیزی به نام امتحان سامع و تعین سویه تحصیلی نیز وجود دارد که بناً به ضرورت، آنعده کسانی که به طور نورمال به مکتب دسترسی پیدا کرده نمی‌توانند از این امتحان استفاده کرده و مطابق سویه خود به درس ادامه می‌دهند به آنها جواز امتحان سامع داده شده است.

عبدالحکیم اصغری آمر ریاست نتایج و شهادتنامه های ریاست عمومی تعلیمات عمومی وزارت معارف گفت در گذشته امتحان سامع غیر منظم بود اما فعلاً نظارت آن قویتر شده و حال امتحان سامع در ۳۵ ولایت بشمول معارف شهر گرفته می‌شود.

آقای اصغری در ادامه از اشخاصی که در کشور های بیگانه زنده‌گی کرده و دوباره به کشور به اساس رضایت و یا جبر به افغانستان برگشتانده شده‌اند و می‌خواهند امتحان سامع را سپری کنند گفت، به اساس معیار تعین شده آنها می‌توانند شامل امتحان سامع شوند.

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد امتحان سامع بدانید پس روی صفحه کلیک کنید و همچنان این برنامه از طریق ویب سایت رادیو آزادی www.radioazadi.com و صفحه فیسبوک هوای تازه facebook.hawa e taza.com شنیده می‌توانید.

ترتیب کننده برنامه هوای تازه: فروزان حبیب زاده

Your browser doesn’t support HTML5

امتحان سامع چگونه یک امتحان است؟