خوگیانی: تندروان از سوی استخبارات کشورهای همسایه تجهیز میشوند

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار

مقامات ولایت ننگرهار می‌گویند: تندروانی که در این ولایت فعالیت دارند از سوی ادارات استخباراتی کشورهای همسایه تجهیز می‌شوند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آزادی گفت: ادارات استخباراتی کشورهای همسایه عقب فعالیت‌های تندروان قرار دارند.

وی افزود:

"عموماً ادارات استخباراتی مخصوصاً کشور همسایه ما، اکثر کمک از آنجا می‌آید اینکه به کدام شکل به ما درست معلوم نیست ولی بر اساس معلومات استخباراتی، آنها از سوی کشورهای همسایه تجهیز می‌شوند."

به گفته خوگیانی، عملیات هوایی علیه این تندروان که در این اواخر فعالیت‌های شان شدت یافته بود، موثر تمام شده‌است و به این مخالفین تلفات زیاد رسیده‌است.

این بیانات در حالی ایراد شده‌است که بر اساس گزارش‌ها از ننگرهار، شب یکشنبه در اثر عملیات هوایی نیروهای بین‌المللی علیه داعش در ولسوالی کوت ننگرهار ۱۳ عضو این گروه کشته شدند.

از سوی دیگر بر اساس اعلامیۀ مطبوعاتی ولایت ننگرهار ۵ طالب خارجی در اثر حملۀ هوایی نیروهای خارجی در منطقه باندر ولسوالی اچین کشته شده‌اند.

بر اساس یک خبر دیگر محمد ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه دیروز در دیدار با والی ننگرهار تعهد همکاری حکومت مرکزی با نیروهای افغان علیه داعش را کرد.