داعش مسئولیت حمله در یک ریل در جرمنی را به عهده گرفت

گروه افراطی دولت اسلامی یا داعش با نشر یک ویدیوی حمله کننده بر مسافرین در یک ریل جرمنی اظهار داشت که این حمله کار این گروه بود.

گفته می‌شود در حمله بر مسافرین در ریل در ایالت باوریای جرمنی یک پناهجوی جوان افغان با تبر و چاقو چندین تن را زخمی ساخت.

داعش یک ویدیو را به نشر رسانده‌است که این جوان قبل از حمله وفاداری خود را به داعش اعلان کرده و در مورد حملات هُشدار داده‌است.

اما پولیس جرمنی در مورد این ادعای داعش شک و ترید نشان داده و تأکید دارد که حمله کننده با داعش ارتباط مستقیم نداشت.

در خبرها آمده‌است که حمله کننده با فریاد الله اکبر بر افراد دور و بر خود حمله کرده‌است.

وزیر خارجه ایالت باوریای جرمنی یواخیم هیرمن روز گذشته به خبرنگاران گفت:

در خبرها آمده است که حمله کننده با فریاد الله اکبر بر افراد گرد و اطراف خود حمله کرده‌است.

"در اولین تیلیفون عاجل که از ریل به دفتر پولیس حالات اضطراری صورت گرفت یک شاهد عینی اظهار داشت که حمله کننده الله اکبر صدا می‌زد. علاوه بر آن در خانه وی یک بیرق داعش پیدا شده‌است. پولیس تحت شعاع همین شواهد تحقیقات را ادامه می‌دهد ولی در حال حاضر هیچ ثبوتی در مورد ارتباط مستقیم بین حمله کننده و داعش پیدا نشده‌است."

پولیس جرمنی بر این جوان که در مورد هویت وی تشریحات زیاد وجود ندارد فیر کرده و او را از پا در آورده‌است.

پولیس گفته‌است که در وقت تلاشی خانه وی یک بیرق داعش را پیدا کرده‌اند.

وزیر خارجه ایالت باوریای جرمنی یواخیم هیرمن افزود در خانه حمله کننده بعضی نوشته‌های به زبان پشتو پیدا شده‌است که نشان دهنده افکار افراطی او می‌باشد ولی ارتباط وی را با داعش ثابت نمی‌کند.

هیرمن در مورد کشته شدن این حمله کننده اظهار داشت:

"با رسیدن پولیس به محل حادثه حمله کننده از ریل خارج شده بود ولی پولیس او را تعقیب کرد و در کنار دریای «مین» به او نزدیک شد او با پولیس هم برخورد نموده و با تبر به آ‌ن‌ها یورش بُرد اما پولیس به سمت او فیر کرده و او را از پا درآورد."

داعش یک ویدیوی را به نشر رسانده است که این جوان قبل از حمله وفاداری خود را به داعش اعلان کرده و در مورد حملات هُشدار داده است.

څارنوالان جرمنی گفته‌اند یک دوست نزدیک حمله کننده در این اواخر در افغانستان کشته شده بود و شاید این عمل بر وی تأثیر کرده باشد.

پولیس جرمنی در مورد این حمله کننده و هویت وی معلومات زیاد نشر نکرده ولی گفته‌است که او دو سال قبل بدون پدر و مادر خود به جرمنی رفته و به یک خانواده جرمنی سپرده شده بود.

اگر ارتباط حمله کننده با داعش تائید شود، این اولین حملۀ طرفداران داعش در جرمنی به شمار خواهد رفت.