خوگیانی: عملیات جدید علیه مخالفین مسلح در ننگرهار آغاز خواهد شد

سخنگوی والی ننگرهار عطا الله خوگیانی می‌گوید که بزودی عملیاتی نو علیه گروه‌های مخالف مسلح در ولایت ننگرهار آغاز خواهد شد.

آقای خوگیانی شام گذشته به رادیو آزادی اظهار داشت که به همین منظور وزیر دفاع افغانستان دگر جنرال عبدالله حبیبی، وزیر داخله تاج محمد جاهد، رئیس عمومی امنیت ملی معصوم استانکزی و قوماندان عمومی قوای ناتو جنرال جان نیکولسن به ننگرهار رفته و با مقامات نظامی در قول اردوی ۲۰۱ سیلاب صحبت کردند.

بعد از این دیدار قرار است طبق دستور رئیس جمهور عملیات خاص در ننگرهار آغاز شود.

سخنگوی والی ننگرهار عطا الله خوگیانی اظهار داشت در نتیجه عملیات قوای افغان در این ولایت جنگجویان گروه افراطی دولت اسلامی داعش عقب نشینی کرده و بسیار افراد آنها می‌خواهند در پروسه صلح همراه شوند:

عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار

"آنها می‌خواهند که از عملیات کنونی خود را نجات بدهند، و یا هم از کردار گذشته خود پشیمان شده اند و می‌خواهند در روند صلح شامل شوند. آنها از طریق چینل‌های مختلف به ما پیام فرستاده‌اند که می‌خواهند با پروسه صلح یکجا شوند. شما یک روز قبل دیدید که یک فرد که در رسانه های اجتماعی برای گروه داعش کار می‌کرد خود را به مؤظفین امنیت ملی تسلیم کرده و سلاح خود را به زمین گذاشت. همینطور چهار نفر دیگری که می‌خواستند از منطقه فرار کنند دستگیر شدند. در اواخر داعشیان وارخطا شده‌اند و می‌خواهند از راه های مختلف جان خود را نجات بدهند."

آقای خوگیانی اضافه کرد در ولایت ننگرهار در دو روز گذشته ۲۴ عضو گروه داعش توسط قوای امنیتی افغان دستگیر شده که بسیاری از آنها پاکستانی می‌باشند. به گفته او این اولین بار است که قوای افغان به این تعداد افراد داعش را بازداشت می‌کنند.

وزارت دفاع: در بین افراد دستگیر شدۀ گروه داعش در ننگرهار تعداد زیاد پاکستانی ها شامل اند.

قبل از این هم وزارت دفاع افغانستان گفته بود که در بین افراد دستگیر شده گروه داعش در ولایت ننگرهار تعداد زیاد پاکستانی ها شامل اند.

هرچند آقای خوگیانی تعداد دقیق این افراد را واضح نکرد ولی گفت:

"بسیاری از آنها پاکستانی اند. اکثریت آنها در مدارس پاکستان درس خوانده‌اند. آنها تعلیم تروریستی گرفته اند. شاید یک تعداد از آنها در گروه داعش باشند.تعداد داعشیانی که در ننگرهار فعالیت دارند، در بین آنها تعداد پاکستانی‌ها نسبت به اتباع هر کشور دیگر بیشتر می‌باشند."

قوماندان قوای بین المللی در افغانستان جنرال جان نیکولسن به اسوشیتد پرس گفته است تعداد زیاد افراد داعش از اورکزی اجنسی پاکستان به خاک افغانستان داخل می‌شوند.

به گفته او این افراد اعضای سابق تحریک طالبان پاکستان اند.