اجساد جنگجویان داعش در ننگرهار به کجا انتقال می‌گردد؟

مبارزه جاری در برابر داعش و تلفات وارد شده به این گروه از مهمترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل است.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبی نوشته است که در برخی از خانه ها در ولسوالی کوت ننگرهار اجساد افراد مربوط به داعش دریافت شده‌است.

در مطلب آمده است مردم همواره این پرسش را مطرح می‌کردند که اجساد جنگجویان داعش به کجا انتقال می‌گردد؟ در مطلب به نقل از سخنگوی والی ننگرهار گفته شده که این اجساد در خانه ها جابجا شده بود و بزودی به رسانه ها نشان داده خواهد شد.

نویسنده مطلب می‌گوید، پس از سرنگون شدن گروه داعش در ننگرهار عملیات تصفیوی زیر نام قهر سیلاب آغاز شده و بیجا شده‌گان دوباره به محلات شان برمی‌گردند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی نوشته که عوامل افراطیت باید در افغانستان مشخص شده و علیه آن مبارزه صورت گیرد.

نویسنده مطلب گفته است که ظهور القاعده، طالبان و داعش در افغانستان ریشه های مذهبی و سیاسی دارد و برای از بین بردن آن باید برنامه های آگاهی عامه تطبیق گردد.

در مطلب آمده است که حکومت باید برای از بین بردن افراطیت در افغانستان تلاش‌های جدی و عاقلانه انجام دهد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش گفته است که مبارزه علیه داعش و گروه های مخالف مسلح دیگر باید با جدیت ادامه یابد.

در سرمقاله آمده است که داعش در افغانستان با مشکلات روبرو شده و به شمول سعد اماراتی برخی از قومندانان مهم این گروه کشته شدند.

سرمقاله نویس گفته است که دستآوردهای هفته گذشته نیروهای امنیتی افغان در برابر داعش بی سابقه است.

روزنامه می‌گوید، داعش پس از آن در ولایت ننگرهار سرنگون شد که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به نیروهای امنیتی در ننگرهار دستور داد تا در برابر این گروه با جدیت عمل کنند.

هیواد

و روزنامه دولتی هیواد در مطلبی نوشته است که پاکستان در شهرهایش به تروریستان پناه داده‌است.

در مطلب سخنان حمد الله محب سفیر افغانستان در امریکا به نشر رسیده که گفته است، رهبران طالبان در شهرهای پاکستان بود و باش دارند، برای شان محافظ داده شده و حمایت مالی از آنان صورت می‌گیرد.

نسیم شفق