روزنامه‌های کابل در مورد نا امنی‌های هلمند تبصره کرده‌اند

روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشترین مطالب و تبصره‌های خود را در مورد نا امنی‌ها در ولایت هلمند نوشته‌اند.

سرخط

روزنامۀ سرخط در مطلبی به نقل از حیات‌الله حیات والی هلمند نوشته‌است که ولسوالی خانشین در کنترول حکومت‌است و مخالفان مسلح دولت در این ولسوالی شکست خورده‌اند.

درمطلب گفته‌شده که مخالفان مسلح دولت تلاش دارند تا مافیای مواد مخدر بر خانشین نفوذ داشته‌باشند اما آقای حیات تأکید کرده‌است که آنان به این هدف شان دست نخواهند یافت.

نویسندۀ مطلب این سخنان والی هلمند را نیز به نشر رسانده که گفته‌است پاکستان بگونۀ آشکارا و پنهانی از مخالفان مسلح دولت حمایت می‌کند.

هیواد

روزنامۀ دولتی هیواد در سرمقاله‌اش نوشته‌است که نیروهای امنیتی افغان توانستند مخالفان مسلح دولت را که از پاکستان بالای خانشین حمله کرده بودند سرکوب کنند.

سرمقاله نویس گفته‌است که این حمله بگونۀ آشکارا از سوی شبکۀ استخباراتی پاکستان پلان شده بود.

سرمقاله نویس می‌گوید که تجاوزگران در جامۀ طالبان مسلح بر ولسوالی خانشین حمله کردند و این حمله مشابه به جنگ طالبان و داعش علیه نیروهای امنیتی در ولایت کنر است.

سرمقاله نویس به سفر اخیر مقامات نظامی پاکستان به کابل اشاره کرده و گفته‌است که آنان تعهد کردند که جلو ورود مخالفان مسلح دولت از خاک پاکستان به افغانستان را خواهند گرفت.

سرمقاله نویس می‌گویند که برعکس این تعهدات حمله بر خانشین را مخالفان مسلح دولت از خاک پاکستان انجام دادند.

کابل پست

روزنامۀ کابل پست درسرمقاله‌اش گفته‌است که ولسوالی خانشین برای مدت کوتاه به تصرف طالبان مسلح در آمد و حالا نیز در اطراف این ولسوالی درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح ادامه دارد.

سرمقاله نویس می‌گوید که بر اساس پرنسیپ‌های نظامی حکومت باید از وضعیت امنیتی همه مناطق معلومات دقیق داشته باشد و توانایی‌ها و امکانات نیروهای امنیتی را نیز بگونۀ جدی نظارت کند.

سرمقاله نویس گفته‌است که در صورت داشتن معلومات کامل از وضعیت این کشور و نیروهای امنیتی افغان حکومت می‌تواند که وضعیت را در همه مناطق زیر کنترول داشته باشد.