اتمر: اگر پاکستان علیه تروریزم مبارزه کرده، شواهد ارائه کند

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان

مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید، پاکستان که ادعا دارد علیه تروریزم مبارزه وسیع کرده‌است باید شواهدی را در زمینه پیشکش نموده و ثابت سازد که علیه تروریزم، نسبت به افغانستان، مبارزه بیشتر کرده‌است.

محمد حنیف اتمر این موضوع را دیروز در مصاحبه با رادیو آزادی در کابل، در پاسخ به سوالی در مورد تنش‌های اخیر میان کابل و اسلام آباد ابراز داشت.

آقای اتمر گفت، "ما مرتکبین حملات خونین در پاکستان به شمول حملۀ سال ۲۰۱۴ بر یک مکتب نظامی در پشاور را دستگیر نمودیم و به مقامات پاکستانی هم اجازه دادیم ازین افراد تحقیقات کنند. ولی پاکستان تا حال علیه شورای کویته و شبکۀ حقانی اقدام نکرده‌است."

وی در ادامه افزود:

"فردی به نام مفتی خالد را که اطفال آن‌ها را در پشاور کُشت دستگیر کردیم. آن‌ها را خواستیم که از وی تحقیقات کنند، به آن‌ها گفتیم این فردی بود که شما در مدارس‌تان پرورش داده و بالایش مصرف کرده بودید و حال اطفال شما را کشت. از آن‌ها سوال کردیم که بفرمائید به ما یک نفر از شبکه حقانی و شورای کویته را نشان دهید که اولاد ما را کشته باشد و شما دستگیرش کرده باشید."

مشاور امنیت ملی افغانستان در اشاره به کشته شدن حافظ سعید رهبر داعش در افغانستان و عضو اسبق تحریک طالبان پاکستان گفت، تا حال ۱۲ رهبر این گروه را کشته‌اند ولی اگر داعش در پاکستان پناهگاه امن یابد و حمایت مالی گردد، این مشکل وسیع‌تر و دوامدار خواهد شد.