ویسا: دیدارهای رهبران بی نتیجه بوده‌است

روزنامه‎های چاپ امروز کابل بازهم بیشتری مطالب و تبصره‎های خود را در مورد ادامه اختلافات به میان آمده بین محمد اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نوشته‎اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله اش گفته‎است که در چند روز گذشته بخاطر پایان یافتن اختلافات میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه دیدارهای صورت گرفته اما به نوشته سرمقاله نویس تا هنوز این دیدارها نتیجه یی در قبال نداشته‎است.

سرمقاله نویس می‎گوید، فکر نمی‎شود که اختلافات به میان آمده با همچو تلاش‎ها خاتمه یابد بخاطریکه به نوشته روزنامه مشکل اصلی به میان آمدن چنین نظام و تقسیم مبهم قدرت است.

سرمقاله نویس نوشته‎است، تا زمانی که حکومت وحدت ملی موجود باشد بروز همچو اختلافات یک امر حتمی است و این اختلافات تا پایان این حکومت بیشتر خواهد شد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمامقاله‎اش نوشته‎است که برای ختم اختلافات به میان آمده بین رئیس جمهور و رئیس اجرائیه باری دیگر زمینه دیدار فراهم می‎شود.

سرمقاله نویس به نقل از ریاست اجرائیه گفته‎است که قرار است، محمد اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه فردا با هم گفتگو کنند.

سرمقاله نویس برای حل مشکل به میان آمده پیشنهاد کرده‎است که سران حکومت باید برای دریافت راه حل به بنبست به میان آمده به قانون مراجعه کنند و برنامه‎های انکشافی و تلاش‎های که برای صلح وثبات صورت میگیرد نباید متضرر گردد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت درمطلبی به نقل از رئیس انستیتیوت افکار معاصر اسلامی گفته‎است، حکومت وحدت ملی که از سوی امریکا به میان آمده در حال سقوط است.

نویسنده در ادامه مطلب نوشته است که این حکومت هرگز مفید و کارا ثابت نخواهد شد.

سرنوشت در همین مطلب به سخنان انوارالحق احدی رئیس جبهه ملی نوین نیز پرداخته که گفته است، حکومت وحدت ملی در زمینه حل مشکلات ناکام مانده و باید انتخابات پیش از وقت ریاست جمهوری در افغانستان انجام شود.