مقامات ارزگان: حملات طالبان مسلح عقب زده شد

مقامات امنیتی می‌گویند، قوای نظامی افغانستان تلفات سنگین را در مرکز و اطراف شهر ترینکوت به جنگجویان طالب وارد کرده و حملات آن‌ها را عقب زده‌اند.

مقامات امنیتی ارزگان مدعی اند که جنگجویان گروه طالبان مسلح را تا پانزده کیلومتری به عقب رانده‌‌اند.

مل پاسوال محمد ویس صمیمی قوماندان امنیه ارزگان در صحبت با رادیو آزادی گفت، نیرو‌های افغان صبح دیروز به طور تکتیکی شماری از پوسته‌ها را ترک کردند و به گفته وی آن‌ها در یک حمله جوابیه جنگجویان طالب را دوباره مجبور به عقب نشینی کردند.

وی در مورد گفت:

"پیش از پیش ما آماده‌گی خود را داشتیم، دشمن در چهار اطراف بسیار ضربه خورده و نقاطِ را که آن‌ها داخل شده‌بودند، در نتیجۀ عملیاتی که به راه انداخته ایم، دوباره تصرف کردیم. ما حملۀ جنگجویان طالبان را ۱۵ کیلومتر به عقب زده‌ایم."

مل پاسوال صمیمی در ادامه صحبت خود در باره تلفات جنگجویان مخالف و نیروهای امنیتی افغان گفت:

"تقریباً اجساد ۱۱۰ تن از جنگجویان دشمن در میدان جنگ باقی مانده و نیروهای امنیتی افغان پنج جنگجوی دیگر را اسیر گرفته و تعدادی از وسایط ‌شان به دست ما افتاده اند. از جمع نیروهای دولتی ۴ پولیس شهید و ۶ تن دیگر جراحت برداشته که وضعیت صحی آن‌ها خوب گزارش شده‌است."

دیروز چهارشنبه زمانیکه حملات تهاجمی طالبان بر پوسته‌های امنیتی شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان شدت گرفت، عدۀ از مقامات از داخل شهر به رسانه‌ها گفتند که نیرو‌های امنیتی افغان با کمبود مهمات و مواد غدایی روبرو اند.

عبدالکریم رئیس شورای ولایتی ارزگان به خبرگزاری رویترز گفت، اگر نیروهای هوایی در نبرد ارزگان مداخله نکنند و قوای پیادۀ تازه نفس به ارزگان فرستاده نشوند، شهر ترینکوت به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

اما قوماندان امنیه ارزگان می‌گوید، نیرو‌های آن‌ها به هیچ‌گونه مشکلی مواجه نیستند.

طالبان تلاش کردند تا نخست زندان شهر ترینکوت را تصرف کنند، اما آن‌ها روز چهارشنبه تا دو کیلومتری این زندان پیشروی داشتند.

سال گذشته زمانیکه جنگجویان طالب بر شهر کندز حمله کردند، نخست زندان شهر را تصرف و زندانیان را آزاد ساختند که در کنار محبوسین آن‌ها شماری از متخلفین، سارقین و سایر مجرمین نیز رها گردیدند.