سرخط: بریتانیا برای مهاجرین افغان کمک‌‌های اختصاصی خواهد کرد

روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را به نشست بروکسل در باره افغانستان اختصاص داده‌اند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی نوشته است که جامعه جهانی در نشست بروکسل با افغانستان در چهار سال بیش از سیزده میلیارد دالر کمک می‌کند.

در مطلب آمده است که بر اساس معلومات در نشست امروز بروکسل هر کشور مقدار کمک اش با افغانستان را مشخص خواهد ساخت.

نویسنده مطلب گفته است انتظار می‌رفت که در کنفرانس بروکسل سالانه تعهد کمک سه اعشاریه پنج میلیارد دالر با افغانستان صورت گیرد اما نویسنده می‌گوید که حالا به نظر می‌رسد که مقدار کمک بیشتر باشد.

روزنامه به نقل از یک منبع که از آن نام گرفته نشده گفته است که بریتانیا در نشست بروکسل پانزده میلیون دالر کمک اضافی برای مهاجرین افغان اعلام خواهد کرد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش گفته است که حکومت افغانستان به تعهدات اش در برابر جامعه جهانی عمل کرده و با آماده‌گی کامل در نشست بروکسل اشتراک کرده‌است.

سرمقاله نویس می‌گوید که رسانه های معتبر جهان نشست بروکسل را برای افغانستان یک فرصت خوب دانسته و نوشته اند که جامعه جهانی بار دیگر حمایت دراز مدت اش را از این کشور اعلام خواهد کرد.

سرمقاله نویس همچنان گفته است که حکومت افغانستان باید در مورد تروریزم و کشور حامی آن در همسایه‌گی افغانستان که منطقه و جهان را با تهدید روبرو کرده است نیز صدایش را بلند کند.

ویسا

روزنامه ویسا نوشته است که مقامات افغان در شرایط خیلی دشوار برای نشست بروکسل آماده‌گی گرفتند و تبلیغات در این زمینه به شدت ادامه داشت.

در مطلب آمده است، امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی و برخی اقدامات دیگر نقش حکومت افغانستان را در کنفرانس بروکسل متبارز ساخت و توقع می‌رود که دست پُر از این کنفرانس برگردد.

روزنامه نوشته است که به باور تحلیلگران کنفرانس بروکسل برای افغانستان نوع تبلیغات است و تعهدات دو جانبه در این نشست نیز تلاش برای تغییر اذهان عامه پنداشته می‌شود.

نسیم شفق