رئیس شورای ولایتی بلخ نهادهای عدلی و قضایی را به فساد متهم کرد

e, corruption

اعضای شورای ولایتی بلخ از موجودیت فساد اداری در ارگان‌های عدلی و قضایی این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

افضل حدید رئیس شورای ولایتی بلخ از موجودیت فساد اداری در نهادهای عدلی و قضایی بلخ شکایت داشته می‌گوید که مقرری ها در این ادارات بر اساس روابط و پول صورت می‌گیرد.

آقای حدید در مورد موجودیت فساد اداری در نهادهای عدلی و قضایی بلخ گفت، با وجودیکه مبارزه جدی علیه محو فساد در تمام ادارات حکومتی بلخ آغاز شده، اما هنوز هم در نهادهای قضایی فساد وجود دارد.

او گفت:

"بیشترین فساد در همین ادارات بود، با وجودیکه در اثر مبارزه کم شده، اما فساد در این ادارات هنوز هم وجود دارد و به دلیل آن مقرری ها به گونه مافیایی و بر اساس روابط قومی صورت می‌گیرد."

رئیس شورای ولایتی بلخ می‌گوید، افرادی به عنوان کدر در نهادهای عدلی و قضایی این ولایت به وظیفه گماشته شده‌اند که عملاً مصروف تحصیل در پوهنتون بوده و سند فراغت در دست ندارند.

آقای حدید افزود:

"کسانی که تازه در این نهاد ها جذب می‌شوند، حتی در ولایت بلخ هم کسانی مقرر شده‌اند که عملاً در پوهنتون درس می‌خوانند، اما به عنوان فارغین در این نهاد ها جذب شدند."

رئیس شورای ولایتی بلخ می‌گوید، علاوه بر اینکه فساد اداری و مالی در نهاد های عدلی و قضایی بلخ وجود دارد، آنان شکایات مبنی بر موجودیت فساد اخلاقی در این نهاد ها را نیز با خود به ثبت رسانده‌اند.

رئیس شورای ولایتی بلخ در مورد گفت:

"موجودیت فساد ادارای را تائید می‌کنم، رد نمی‌کنم در این نهادها وجود دارد، موجودیت فساد اخلاقی را گاهی هم در این نهاد ها ما شکایات از هم وطنان خود داشتیم."

با وجودیکه مسئولان شورای ولایتی بلخ نهاد های عدلی و قضایی این ولایت را متهم به انجام فساد اداری می‌کنند، از سوی دیگر محمد نجیم حمیدی رئیس محکمه استیناف بلخ می‌گوید که موجودیت فساد تنها مختص به نهادهای قضایی نبوده بلکه تمام ادارات دولتی بلخ آغشته به فساد هستند.

وی در رابطه گفت:

"این فساد تنها در سطح ادارات عدلی و قضایی نیست بلکه فساد در تمام ادارات دولتی بلخ وجود دارد و همه روزه برای ما از ادارات دولتی شکایت می‌رسد."

رئیس محکمه استیناف بلخ می‌‎گوید که جهت محو فساد اداری و رسیدگی به موقع به مشکلات مردم، تغییرات وسیع در تشکیلات قضایی و اداری در نهاد های قضایی این ولایت وارد شده‌است.

او در رابطه گفت:

"در سطح قضایی تغییرات آوردیم و در سطح پرسونل اداری هم تغییرات صورت گرفت و امروز نشانه های از اعتماد و باور مردم را در اجرای رسیدگی قضایای ما در محاکم بلخ شاهد هستیم."

این در حالیست که همواره باشندگان ولایت بلخ نهادهای عدلی و قضایی را متهم به فساد اداری نموده و گفته اند که به دوسیه های قضایی شان به موقع رسیدگی نمی‌شود.

مجیب الرحمن حبیب زی