والی کابل: لیست غاصبین زمین کابل به رئیس جمهور ارائه شده‎است

والی کابل می‎گوید، هزاران جریب زمین در پایتخت از سوی زورمندان غصب گردیده که لیست آن به رئیس جمهور ارائه شده‎است.

والی کابل همچنان می‎گوید، در برخی ولسوالی‎ها و نواحی این ولایت چهل و دو هزار جریب زمین غصب شده و این پروسه هنوز هم جریان دارد.

به گفته وی، غاصبین زمین با استفاده از نفوذ شان در حکومت تلاش می‎کنند تا زمین‎های دولتی و غیر دولتی را غصب کنند، مثال آن ۹ هزار جریب زمین گوسفند دره ولسوالی بگرامی است که زیر تهدید جدی قرار دارد.

حامد اکرم والی کابل روز دوشنبه در نشست خبری در کابل گفت، غصب زمین در پایتخت یک مسئله جدی است و آنان برای مبارزه علیه غاصبین آماده، و در مورد با رئیس جمهور نیز صحبت کرده‎اند.

وی افزود:

"زمینی‎که در بگرامی، چهارآسیاب، خاک جبار غصب می‎شود مربوط سی میلیون نفوس کشور است، این افراد به همه معلوم است و لیست آن در ریاست جمهوری و نزد ولسوال‎ها است، زمین‎های که در ولایت کابل است مجموعاً چهل و دو هزار جریب زمین عضب شده و هنوز هم جریان دارد."

آقای اکرم می‎گوید، غاصبین زمین و مخالفان مسلح حکومت از هم هیچ فرقی ندارند.

احمد شفیع سوله مل ولسوال بگرامی می‎گوید، غاصبین زمین در گوسفند دره این ولسوالی تلاش می‎نمایند تا ۹ هزار جریب زمین که ملکیت دولت است را غصب کنند، به گفته وی آنان در برابر این معضل موقف قاطع دارند.

غصب زمین در پایتخت مسئله جدید نیست و پیش از این گزارش‎های مشابه از ولایت‎های دیگر نیز به نشر رسیده‎است.

حاجی محمد گل و زیارت گل دو تن از بزرگان قومی در مورد گفتند:

"غاصب در کنارش کسی را دارد که غصب می‎کند، با دو محافظ اش بالای مردم ظلم کرده و حتی برخی را به قتل می‎رسانند."

"قیمت هر چهاراهی معلوم است معامله می‎شود، اگر قومندان است یا رئیس ناحیه جاده‎ها بالای شان فروخته می‎شود، این صدای ملت است و ده‎ها بار به گوش تان رسیده اما هیچ فردی اقدام نمی‎کند."

در عین حال دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری می‎گوید، موقف رئیس جمهور در مورد غصب واضح است و هر فردی که این عمل را انجام می‎دهد در برابر وی برخورد قانونی می‎شود.

مینه پال: موقف رئیس جمهور در برابر غاصبین زمین روشن است.

او افزود:

"موقف رئیس جمهور در برابر غاصبین زمین روشن و واضح است، هر فردی اگر در چوکات دولت باشد و یا هم بیرون از آن و زمین را غصب کند، با آنان برخورد قانونی می‎شود."

آقای مینه پال می‎گوید، رئیس جمهور به همه والیان حکم کرده تا با غاصبین زمینبه گونه جدب برخورد نمایند، و و غاصبین زمین را به ارگان‎های عدلی و قضایی معرفی کنند.

گزارش از تمیم اخگر