قیرغزستان: یاهی مشراپوف مظنون حمله بر کلوپ شبانۀ ترکیه نیست

یاهی مشراپوف

مقام های قیرغزستان می‌گویند، مردی که نام و پاسپورتش بگونه گسترده در رسانه های ترکیه، ایتالیا و همچنان رسانه های اجتماعی به عنوان عامل احتمالی حمله اخیر در یک کلوپ شبانه در ترکیه بازتاب یافته، مظنون این حمله نیست.

راحت سلیمانوف، یک سخنگوی اداره امنیت ملی قیرغزستان دیروز به رادیو آزادی گفت، یاهی مشراپوف حالا در قیرغزستان است و از سوی مقام های قیرغزی و ترکی مورد بازجویی قرار گرفته است.

به گفته سلیمانوف، مشراپوف که در شهرک کاراسو در ناحیه اوش قیرغزستان زنده‌گی می‌کند، با استفاده از پاسپورتش که اصلی است بتاریخ ۳ جنوری از استانبول به بیشکک پایتخت قیرغزستان پرواز کرد.

او افزود، مأموران پولیس ترکیه پیش از اینکه به مشراپوف اجازه پرواز بدهند، او را مورد بازجویی قرار دادند و به همین دلیل پرواز او یک ساعت به تأخیر افتاد.

در حمله شب سال نو بر کلوپ شبانه در استانبول ۳۹ تن کشته و ۶۹ تن دیگر زخمی شدند.

در میان قربانیان، شهروندان بیش از ده کشور شامل هستند.

سلیم تیمورچی، یک مقام حزب حاکم AKP در ترکیه دیروز هنگام گردهمایی صدها تن برای ادای احترام به قربانیان در برابر دروازه این کلوپ شبانه به خبرگزاری فرانسه چنین گفت:

"ما می‌بینیم که مهمانان ما اینجا را در تابوت ها ترک می‌کنند. به عنوان یک شهروند استانبول، این قلبهای ما را عمیقاً می‌شکند."

قربانیان این رویداد شهروندان عراق، لبنان، اردن، لیبیا، مراکش، اسرائیل، عربستان سعودی، تونس، ترکیه، بلجیم، کانادا، جرمنی، هند و روسیه هستند.