دونالد ترمپ مداخلۀ روسیه در انتخابات امریکا را پذیرفت

دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا نتیجه گیری حلقۀ استخباراتی امریکا را پذیرفته است که گویا روسیه تلاش داشت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مداخله کند.

این مسئله را فردی ابراز داشته که قرار است رئیس دفتر دونالد ترمپ شود.

رینس پری بس رئیس اسبق کمیته ملی جمهوریخوا گفته است، ترمپ می‌پذیرد که روسیه و دیگر نهادها در حملات سایبری یا انترنتی دخیل اند.

براساس گزارش‌ها، ترمپ قبلاً این ادعاها را رد کرده‌است که گویا مسکو در انتخابات ریاست جمهوری به نفع وی دخالت کرده و گفته است، این اتهامات را مخالفین وی وارد کرده و تلاش دارند پیروزی او در انتخابات را دست کم گیرند.

از سوی دیگر لینزی گراهام سناتور ارشد جمهوریخواه دیروز از ترمپ خواست روسیه را به سبب تلاش مداخله در انتخابات، مجازات کند.

وی گفت:

"به یاد داشته باشید، هنگامیکه از دونالد ترمپ در شب سال نو در همین مورد سوال شد او گفت، بیایید زندگی خود را ادامه دهیم. جواب من به ترمپ این است که زندگی ما استوار بر این نظر است که ما مردم آزاد هستیم، به پای صندوق رای دهی می‌رویم و به دور از دخالت خارجی رای می‌دهیم. اگر یک نهاد خارجی تلاش کند در انتخابات شما مداخله کند، شما نمی‌توانید به حیث یک دموکراسی به زندگی تان دوام بدهید. پس آقای رئیس جمهور منتخب این خیلی مهم است که از خود رهبری نشان دهید."

مراکز استخباراتی امریکا به این نتیجه رسیده‌اند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شرکت‌های رخنه گر انترنتی دستور داده‌است در انتخابات ریاست جمهوری مداخله نموده و ترمپ را کمک کنند.

یک گزارش محرم که به تاریخ ششم جنوری از سوی دفتر استخبارات ملی امریکا منتشر شد گفته است، هدف این تلاش‌های روسیه بی اعتبار ساختن هیلری کلنتن و کمک به دونالد ترمپ بود.