رستورانت بُست از سوی زنان برای زنان و خانواده‌ها 

در این هفته شما را به رستورانت بُست که توسط زنان افتتاح شده و برای زنان و خانواده ها میزبانی می‌کند می‌بریم و با کار و فعالیت و متمایز بودن آن شما را آشنا می‌سازیم.

شاید در گذشته‌ها از هوتل داری زنان در باغ شهر آرای کابل که محیط خاص برای زنان است شنیده باشید. اما در این اواخر رستورانتی بنام بُست در شهر نو کابل بیرون از محیط خاص زنان، ولی برای زنان و خانواده‌ها توسط زنان کارش را آغاز نموده‌است.

وقتی داخل رستورانت بُست شدم فضای آرام با میوزیک ملایم و تزئین صالون با ذوق و سلیقۀ خاص زنانه توجه ام را جلب نمود. میز و چوکی ها در صالون با نظم چیده شده بود، فضا با روشنی چراغ های رنگ‌های آرام زیبایی خاص به صالون رستورانت داده بود و در تاقچه های دیواری وسایل تزئینی به چشم می‌خورد، در انتخاب میز و چوکی، رو میزی همه و همه سنت و فرهنگ افغانی جلوه می‌نمود. همچنان تصاویر از زنان کارا و مطرح افغانستان نیز روی دیوار نصب شده بودند.

بوی غذاهای خاص و سنتی افغانستان به مشام می‌رسید مشتریان نیز با دوستان و خانواده‌های شان با راحتی قصه می‌کردند و غذا میل می‌نمودند.

در رستورانت بُست شانزده تن از زنان و دختران به حیث آشپز و گارسون مصروف کار هستند و چهار تن از مردان در بخش درایوری و امنیتی موظف شده‌اند.

زنانی که در رستورانت بُست کار می‌کنند بیشتر ، زنان بیوه و بی بضاعت بوده‌اند که برای اولین بار کار کردن بیرون از خانه را تجربه می‌کنند.

اما گفته می‌شود با آموزش آنهم نچندان زیاد حالا می‌توانند برای مشتریان چندین نوع غذا های خارجی و افغانی را بپزند و...

تهیه کننده : عفیفه ساکب

Your browser doesn’t support HTML5

رستورانت بُست از سوی زنان برای زنان و خانواده‌ها