باجوه: پناهگاه‌های تروریستان در پاکستان از بین برده‌ شده‌است

لوی درستیز پاکستان به رئیس جمهور افغانستان گفته‌است، اردوی پاکستان همه پناهگاه‌های امن تروریستان را در قلمرو این‌کشور از بین برده‌است.

جنرال قمر باجوه در صحبت تلیفونی روز یکشنبه به محمد اشرف غنی گفته است، این دو کشور باید به خاطر جلوگیری از عبور و مرور گروه‌های شورشیان از سرحدات، در مسایل امنیتی با هم همکاری کنند.

جنرال آصف غفور سخنگوی اردوی پاکستان می‌گوید، لوی درستیز پاکستان همچنان مراتب تسلیت‌اش را به مناسبت حملات بمبی اخیر در افغانستان که در نتیجۀ آن بیش از ۵۰ تن کشته شدند به رئیس جمهور افغانستان ابراز کرده‌است.

مقامات افغان، اردو و ادارۀ استخباراتی پاکستان را به حمایت از طالبان و سایر گروه‌های شورشی متهم می‌کنند که در افغانستان عمل نموده و در پاکستان برای شان پناهگاه امن فراهم شده‌است.

جنرال آصف غفور می‌گوید، لوی درستیز پاکستان به رئیس جمهور افغانستان گفته‌است، این مسئله در تناقض با صلح منطقوی قرار داشته، بازی ملامت سازی همدیگر آن را تقویت کرده‌است.

جنرال آصف غفور گفته‌است، اسلام آباد یک سیستم امنیتی قوی را به‌خاطر ممانعت از عبور تروریستانی که در دو طرف سرحد حدود ۲۶۰۰ کیلومتری دو کشور عمل می‌کنند، ایجاد کرده‌است.