دومنیک جرمی با مقامات پاکستانی روی صلح افغانستان بحث کرده‌است

سفیر بریتانیا در کابل در جریان مسافرت به پاکستان با صدراعظم نواز شریف و دیگر مقام‎های بلندپایه این کشور در مورد همکاری بریتانیا با افغانستان و پاکستان و اهمیت روابط نزدیک و سازنده در منطقه گفت‌وگو کرده‎است.

دومنیک جرمی با مقامات پاکستان روی اهمیت تجارت بهتر و مدیریت سرحدات در تقویت روابط دو جانبه میان افغانستان و پاکستان صحبت کرده‎است.

آقای جرمی به روزهای سه شنبه و چهارشنبه از اسلام‌آباد بازدید کرده‎است.

سفارت بریتانیا در کابل به روز پنجشنبه در یک اعلامیه گفت، آقای جرمی در سفر به اسلام‌آباد با نواز شریف صدراعظم پاکستان، قمر جاوید باجوه لوی درستیز، اعزاز احمد چوهدری وزیر خارجه، سرتاج عزیز مشاور امور بین‌المللی صدراعظم این کشور و ناصر خان جنجوا مشاور امنیت ملی پاکستان ملاقات کرد.

مناقشات میان افغانستان و پاکستان ریشه چندین ساله دارد.

در خبرنامه آمده‎است که سفیر بریتانیا در کابل درین ملاقات‎ها در مورد این‌که چگونه تجارت بهتر و مدیریت سرحدات برای تقویت روابط دوجانبه میان افغانستان و پاکستان اهمیت دارد صحبت کرده‎است.

در همین حال رسانه‎های پاکستانی گزارش داده‎اند که مقام‎های این کشور در دیدار با دومنیک جرمی، حمایت اسلام‌آباد را از تلاش‎های صلح در افغانستان ابراز کرده‎اند.

مشاور امنیت ملی پاکستان گفته‎است که صلح در افغانستان برای ثبات تمام منطقه یک نیاز اساسی است.

بر بنیاد گزارش رسانه‎های پاکستانی، ناصر خان جنجوا و دومنیک جرمی در مورد روابط افغانستان و پاکستان، وضعیت افغانستان و مسایل وابسته به امنیت و ثبات منطقه بحث کردند.

مشاور امنیت ملی پاکستان اطمینان داده‎است که کشورش از تلاش‎های جامعه جهانی در خصوص باز سازی افغانستان و ثبات در منطقه به‌طور کامل حمایت می‎کند.

از سوی دیگر طارق فاطمی دستیار خاص صدراعظم پاکستان در امور خارجی در دیدار با سفیر بریتانیا در کابل، گفته‎است که پاکستان در راستای مشارکت مؤثر و سازنده با افغانستان در راستای برقراری صلح و ثبات درین کشور تلاش کرده‎است.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از اعلامیه وزارت خارجه این کشور خبر داده‎اند که طارق فاطمی و دومنیک جرمی روی نیاز به تلاش‎های پایدار برای صلح و ثبات همیشگی در افغانستان و تمام منطقه توافق کردند.