منبع: دوستم تا زمان بررسی دوسیه ایشچی حق رفتن به دفترش را ندارد

یک منبع معتبر دولتی می‎گوید که عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور تا زمانی‎که دوسیه‌اش در مورد ادعای احمد خان ایشچی بررسی نشده حق ندارد که وارد دفتر کارش گردد.

این منبع گفته‎است که محاصره کردن خانه جنرال عبدالرشید دوستم از سوی نیروهای امنیتی همین مسئله بوده، بخاطری که عبدالرشید دوستم دو روز قبل به دفتر کارش رفته‎است.

این منبع که نخواست از وی نام گرفته شود به رادیو آزادی گفت که درین مورد بعداً گارنیزیون کابل نیز اعلامیه را منتشر خواهد کرد.

به گفته منبع نیروهای امنیتی در این تلاش‎اند تا ۹ تن از محافظین جنرال دوستم را که از سوی لوی سارنوالی حکم بازداشت‌شان به نیروهای امنیتی صادر شده‎است برای تحقیقات به لوی سارنوالی حاضر سازند.

اما برخی گزارش‎های تائید نا شده هم موجود است که گویا معاون اول ریاست جمهوری در برابر بازداشت محافظین‌اش مقاومت می‎کند.

شماری از نیروهای امنیتی صبح امروز در منطقه شیرپور شهر کابل در برابر خانه عبدالرشید دوستم جا بجا شده و راه‎های منتهی به خانه وی را مسدود کرده بودند.

در عین حال در برخی از مناطق مرکزی شهر کابل بخصوص بالای خانه جنرال عبدالرشید دوستم عصر امروز هلیکوپترها نیز پرواز را انجام می‎دادند.

دوستم با وجود چندین بار فرستادن جلب از سوی لوی سارنوالی درین مورد به تحقیق حاضر نگردید.

گل نبی احمدزی قوماندان گارنیزیون کابل به رادیو آزادی گفته بود که در آن‎جا یک برنامه امنیتی است اما در مورد این برنامه وضاحت نداد.

اما احمد ایشچی والی سابق جوزجان به رادیو آزادی گفت که آقای دوستم قبل از بررسی شدن اتهامات بر علیه خودش از سوی وی به دفتر کارش رفته که به گفته وی این کار غیر قانونی است.

برخی منابع حکومتی قبل ازین گفته‎اند که پیش از این دوستم در برابر خانه‌اش شماری از افراد مسلح جا بجا کرده که ازین بابت مسئولان امنیتی را نگران ساخته‎است.

بابر فرهمند رئیس دفتر دوستم موضوع محاصره خانه معاون اول رئیس جمهور را از سوی نیروهای امنیتی رد و یا تائید نکرده می‎گوید که درین مورد باید مسئولان امنیتی صحبت کنند.

عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور چندی قبل از سوی احمد خان ایشچی والی سابق جوزجان متهم شده بود که وی را لت وکوب و مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‎است.

دوستم با وجود چندین بار فرستادن جلب از سوی لوی سارنوالی درین مورد به تحقیق حاضر نگردید.

جا بجا شدن نیروهای امنیتی باشنده‌گان در نزدیکی خانه دوستم را نگران ساخته و آنان ترس دارند تا کدام حادثه امنیتی رخ ندهد.

گزارش: جاوید حسن‌زاده