هلال: استخبارات منطقه در تلاش تضعیف ارگان‌های امنیتی افغان اند

مقامات وزارت دفاع افغانستان می‎گویند که این کشور درگیر یک جنگ بزرگ منطقوی بوده و استخبارات کشورهای همسایه در تلاش تضعیف ارگان‌های امنیتی افغانستان اند.

دگر جنرال هلال‌الدین هلال معاون بخش کشفی و استخباراتی وزارت دفاع ملی در نشست حمایت از نیروهای امنیتی افغان در قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ گفت که گروه‎های مختلف استخباراتی منطقه با استفاده از راه‎های مختلف در تلاش ایجاد خلا و درز در میان قوت‌های امنیتی افغان هستند.

هلال: با تمام حیله و نیرنگ می‎خواهند در صفوف شما خلا و درز ایجاد کنند.

وی در مورد گفت:

"با تمام حیله و نیرنگ می‎خواهند در صفوف شما خلا و درز ایجاد کنند. در زیر نام قوم، ملت، گروه، قوم و حلقات تنظیمی می‎خواهند این کار را انجام دهند."

معاون وزارت دفاع افغانستان می‎افزاید که موجودیت فساد اداری و سوء استفاده از نام و رتبه‎های نظامی در ارگان‎های امنیتی از بزرگترین چالش‎های نیروهای امنیتی افغان به شمار می‌رود.

با این حال جنرال مهمند کتوازی قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین از تجهیز نیروهای امنیتی زون شمال کشور خبر داده می‎گوید که در جریان ۹ ماه گذشته در اثر عملیات "شفق ۹۵" در ۹ ولایت شمالی بیش از ۷۰ عملیات تصفیوی مشترک انجام داده که در نتیجه آن تلفات سنگینی به مخالفین مسلح دولت وارد شده‎است.

وی گفت:

"قوت‎های امنیتی افغان در نتیجه عملیات‌شان تلفات سنگین بر دشمن صلح و آرامش افغانستان وارد کرده و اهداف شوم‌شان را نقش بر آب کرده‎اند."

نیروهای افغان

نیروهای امنیتی افغان در نشست حمایت از قوت‎های مسلح کشور در بلخ به مردم اطمینان دادن در هر نوع شرایط آماده جان بازی و دفاع از وطن و مردم خود هستند.

دو تن ازین نیروها در مورد می‎گویند:

"علی هستم، برای دفاع از وطن، مردم و خاک خود آماده هر نوع جان بازی و خونریزی هستم تا کشورم آزاد باشد و مردم در امنیت زندگی کنند."

"ما فرزندان همین مردم رنج دیده کشور هستیم و وطن ما را دوست داریم، وعده می‌دهیم تا خون در بدن ما هست از خاک و کشور خود دفاع می‎کنیم."

در حالی مقامات وزارت دفاع کشور ادعا دارند که استخبارات کشورهای منطقه در تلاش تضعیف قوت‎های امنیتی افغان هستند که پیش از این نیز مقامات ارشد حکومت وحدت ملی به وضاحت حکومت پاکستان را به حمایت از تروریستان در خاک افغانستان متهم کرده‎اند.

گزارش: مجیب‌الرحمن حبیب‌زی